Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matlab İle Matris Teorisi | MAT 473 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Lineer Cebir I, II ve Programlamaya Giriş derslerini almış olması tavsiye edilir. |
|
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL | |
Dersi Verenler | ||
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı | Günümüzde birçok bilim alanında uygulaması olan lineer cebir ve matris teorinin ileri metotlarını MATLAB yardımı ile öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MATLAB’a giriş, çalışma alanı(workspace) yapısı. | |
2 | MATLAB’ta değişkenler, vektörler ve matrisler. | |
3 | MATLAB’ta Temel grafik çizimi, görsellik, programlama, fonksiyon yapıları. | |
4 | Matrisler, Lineer denklemler, Gauss eliminasyonu, MATLAB uygulamaları. | |
5 | Matrislerle eliminasyon, Gauss-Jordan yöntemi ile matris tersi alma ve MATLAB uygulamaları | |
6 | Faktorizasyon, LU ayrışımı, Transpoze, Permütasyon matrisleri ve MATLAB uygulamaları | |
7 | Vektör uzay, Alt vektör uzayları, Sıfır uzayı, Satır, sütun ve sol sıfır uzayı, Rank ve MATLAB uygulamaları | |
8 | Ax=b matris denkleminin çözümü, En-küçük kareler yaklaşımı ve MATLAB uygulamaları | |
9 | Lineer bağımsızlık, Baz ve boyut, Ortogonallik, İzdüşümler, Ortogonal bazlar ve Gram-Schimidt, MATLAB uygulamaları | |
10 | Determinantlar, Kofaktörler, Cramer kuralı ve MATLAB uygulamaları | |
11 | Özdeğer ve Özvektörler, Matrislerin köşegenleştirilmesi ve MATLAB uygulamaları | |
12 | Simetrik, Pozitif tanımlı ve benzer matrisler, MATLAB uygulamaları | |
13 | Karmaşık vektör ve matrisler, Hermityen ve Üniter matrisler, MATLAB uygulamaları | |
14 | Proje Sunumları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|