Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Web Programlama | MAT 356 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Bilgisayara Giriş, Bilgisayar Programlamaya Giriş, Nesneye Dayalı Programlama, Web Teknolojileri derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde en yaygın olarak kullanılan Web 2.0 teknolojilerinin örnek projelerle öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Web Sunucuları ve Veritabanları, ASP.NET, Java Server Faces, MVC Core, Web Servisleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veritabanı yönetim sistemlerini tanır, Varlık-ilişki şemaları ile modelleme yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | İlişkisel Veritabanı Modellini kavrar, SQL ile sorgulama yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Asp.Net MVC mimarisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Razor’ı tanır. Layout oluşturmayı öğrenir. | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Gözlem, | |
5 | Database First yaklaşımını ve Entity Framework kütüphanesini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Formlar oluşturur ve HTML Helpers kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
7 | Geçerlilik Kontrollerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
8 | Üyelik, yetkilendirme ve güvenlik ayarlarını yapar. | Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
9 | Asp.Net MVC’nin güncel şablonu olan Core versiyonunu tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Veritabanı Sistemleri, Veri Modelleri, Varlık Bağıntı Modeli | |
2 | Yapısal Sorgulama Dili (SQL), Temel SQL(DML), Yapısal SQL Komutları (DDL) | |
3 | Asp.Net MVC mimarisini öğrenir. | |
4 | Front-end kavramı, Razor, Bootstrap, Layout. | |
5 | LINQ - Entity Framework, Database First Yaklaşımı. | |
6 | Code First Yaklaşımı. | |
7 | Formlar ve HTML Helpers. | |
8 | Geçerlilik Kontrolleri | |
9 | Durum Yönetimi (Session, Cookie) | |
10 | Üyelik, yetkilendirme ve güvenlik işlemleri. | |
11 | Localization | |
12 | Web Api | |
13 | Asp.Net Core MVC | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Freeman, A., "Pro Asp.Net MVC", Apress, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veritabanı yönetim sistemlerini tanır, Varlık-ilişki şemaları ile modelleme yapabilir | |||||||||
2 | İlişkisel Veritabanı Modellini kavrar, SQL ile sorgulama yapabilir | |||||||||
3 | Asp.Net MVC mimarisini öğrenir. | |||||||||
4 | Razor’ı tanır. Layout oluşturmayı öğrenir. | |||||||||
5 | Database First yaklaşımını ve Entity Framework kütüphanesini öğrenir. | |||||||||
6 | Formlar oluşturur ve HTML Helpers kavramlarını bilir. | |||||||||
7 | Geçerlilik Kontrollerini yapar. | |||||||||
8 | Üyelik, yetkilendirme ve güvenlik ayarlarını yapar. | |||||||||
9 | Asp.Net MVC’nin güncel şablonu olan Core versiyonunu tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 85 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |