Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optimizasyon | MAT 253 | 3 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN YAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Uygulamalı matematik ana bilim dalı araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yöneylem araştırması yöntemlerini incelemektir. |
Dersin İçeriği |
Matematiksel Yöneylem araştırması modelleri, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yöneylem araştırması yöntemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Doğrusal Programlama problemini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Doğrusal Programlama problemini oluşturabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Doğrusal Programlama problemini inşa eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Oluşturulan problemin çözümünü araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Çözümün optimum oluşunu denetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Optimimum çözümlerin varlığını araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Problemin matematiksel oluşumunu ve bunun çözümünü inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Oluşturduğu problemin farklı çözümlerini aynı anda yapar ve karşılaştırır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematiksel Yöneylem araştırması modelleri | |
2 | Doğrusal Programlama Probleminin kurulması | |
3 | Grafik çözüm | |
4 | Grafik çözümde duyarlılık analizi | |
5 | Analitik çözüm | |
6 | Uygun çözüm alanının irdelenmesi | |
7 | Belli başlı Doğrusal Programlama Problemlerinin analizi | |
8 | Simpleks yöntem | |
9 | Arasınav | |
10 | Simpleks algoritma | |
11 | Simpleks yöntem uygulamalarında karşılaşılan özel durumlar | |
12 | Dualite ve duyarlılık analizi, dualitenin ekonomik yorumu | |
13 | Dual simpleks yöntem | |
14 | Primal- dual hesaplamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
[1] İmdat Kara, Doğrusal ProgramlamaBilim Teknik yayınevi.1991 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yöneylem araştırması yöntemlerini tanır. | |||||||||
2 | Doğrusal Programlama problemini tanır. | |||||||||
3 | Doğrusal Programlama problemini oluşturabilmek | |||||||||
4 | Doğrusal Programlama problemini inşa eder. | |||||||||
5 | Oluşturulan problemin çözümünü araştırır. | |||||||||
6 | Çözümün optimum oluşunu denetler. | |||||||||
7 | Optimimum çözümlerin varlığını araştırır. | |||||||||
8 | Problemin matematiksel oluşumunu ve bunun çözümünü inceler. | |||||||||
9 | Oluşturduğu problemin farklı çözümlerini aynı anda yapar ve karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |