Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarı Geometri | MAT 427 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geometrik aletleri kullanabilir | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | İzdüşüm kavramını izah edebilir | Problem Çözme, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Perspektif kavramını izah edebilir | Problem Çözme, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | İzdüşüm ve perspektif üzerine uygulamaları yapabilir | Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarı Geometriye Giriş | |
2 | Tasarı Geometrinin Tarihi ve Amaçları | |
3 | Geometrik aletleri kullanma | |
4 | 3 boyutlu uzayda nokta, doğru ve düzlem | |
5 | Nokta, doğru ve düzlem ilişkisi | |
6 | Düzlemlerin birbirlerine göre durumları | |
7 | İzdüşüm kavramı ve çeşitleri | |
8 | Perspektif Kavramı ve çeşitleri | |
9 | İzdüşüm çizim yöntemleri, 3 boyutlu cisimlerin düzlemsel görünüşleri ve izdüşümü | |
10 | Cisimlerin İzdüşümü | |
11 | Perspektif çeşitleri ve izometrik perspektif çalışmaları | |
12 | Cisimlerin düzlemlerle arakesit görünüşlerinin çıkarılması, ölçek ve ölçeklendrime | |
13 | Perspektif resimler ve görünüşlerden perspektif çıkarma | |
14 | İzdüşüm ve perspektif üzerine uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1)H.HilmiHacısalihoğlu, iki ve üç boyutlu uzaylarda dönüşümler ve geometriler,Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Matematik Bölümü,1998. 2)H.Hilmi Hacısalihoğlu ve F.Nejat Ekmekci,Tasarı,Ankara Üniversitesi Fen Fakultesi,Matematik Bölümü, 2009. 3)H.Horninger. Tasarı Geometri Prensipleri, An Kitapevi Yayınları no:6,1963 4)Daud Sutton, İslamic Dsign: A Genius for Geometry,Wooden Books,2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geometrik aletleri kullanabilir | |||||||||
2 | İzdüşüm kavramını izah edebilir | |||||||||
3 | Perspektif kavramını izah edebilir | |||||||||
4 | İzdüşüm ve perspektif üzerine uygulamaları yapabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |