Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyoteknolojiye Giriş KIM 471 7 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Biyoteknolojinin modern, üstün ve yeni gelişen alanlarını, tarihsel uygulamalarını, moleküler biyoji, biyoinformatik, genomik, proteomik ve etik gibi başlıklarla genel bir değerlendirme sunmaktır.

Dersin İçeriği

Biyoteknolojinin tanımı ve önemi, moleküler biyoloji, biyoteknolojinin türlerine genel bakış, biyoteknoloji pazarı, biyoteknoloji mevzuatı ve etik.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler biyoteknolojinin tanımını ve tarihsel gelişiminii öğrenir.
2 Rekombinant DNA teknolojisini öğrenir.
3 İlgilenilen genin nasıl kopyalanacağı hakkında bilgi sahibi olur.
4 Proteinlerin saflaştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Biyoteknoloji mevzuatı ve etik hakkında bilgi edinir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Biyoteknoloji Tanımı ve Tarihi
2 Biyoteknolojinin Uygulama Alanları
3 Biyoteknolojinin Türleri ve Biyoteknoloji İşletmesi
4 Genler ve Genomlara Giriş
5 Genler ve Genomlara Giriş
6 Genetik Kod
7 Mutasyonlar
8 Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomik
9 Arasınav
10 İlgilenilen Geni Nasıl Klonlarsınız?
11 Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR)
12 Ürün Olarak Proteinler
13 Proteinlerin Saflaştırma Yöntemleri
14 Etik ve Biyoteknoloji
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Telefoncu A. (1995), Biyoteknolloji, ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir, Türkiye.

[2] Moo-Young M. (1985). Comprehensive Biotechnology, Vol.1-4, Pergamon Pres, New York, USA.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. X
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. X
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi.
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. X
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması X
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti.
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Öğrenciler biyoteknolojinin tanımını ve tarihsel gelişiminii öğrenir.
2 Rekombinant DNA teknolojisini öğrenir. 5
3 İlgilenilen genin nasıl kopyalanacağı hakkında bilgi sahibi olur. 5
4 Proteinlerin saflaştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 5
5 Biyoteknoloji mevzuatı ve etik hakkında bilgi edinir. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 201
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,04
Dersin AKTS Kredisi 3