Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Spektroskopi | KIM 431 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik bir bileşiğin yapı analizi için , UV, IR,1H-NMR , 13C-NMR ve Kütle spekroskopik yöntemlerini kullanabilmek. |
Dersin İçeriği | Spektroskopiye Giriş; UV ve Görünür Bölge Spektroskopisi, IR Spektroskopisi ;1H-NMR Spektroskopisi ;13 C- NMR Spektroskopisi; Kütle Spektroskopisi ve UV, IR, NMR ve kütle spektrrumlarını kullanılarak organik bileşiklerin yapılarının belirlenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Spektroskopik yöntemlerin temel kavram ve prensiplerini anlayabililir | ||
2 | Spektral verilerle bir bileşiğin yapısını aydınlatabilir | ||
3 | Yapısı verilen kompleks bir molekülün spekturumunu tahmin edebilir | ||
4 | Bilimsel yöntem ve araştırma becerileri kazanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spektroskopiye Giriş, Elektromagnetik Işıma ve Özellikleri | |
2 | UV ve Görünür Bölge Spektroskopisi | |
3 | IR Spektroskopisi | |
4 | IR Spektroskopisi ile Yapı Analizleri ve Uygulamaları | |
5 | 1H-NMR Spektroskopisi- Çekirdeğin magnetik özellikleri - Kimyasal kayma ve etkileyen faktörler | |
6 | 1H-NMR Spektroskopisi-Spin*Spin Yarılması ve İntegrasyon -1H-NMR Spektrumları ile Yapı Belirlenmesi | |
7 | 1H-NMR Spektroskopisi - 1H-NMR Spektrumları ile yapı belirlenmesi uygulamaları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | 13C- NMR Spektroskopisi - 13C- NMR tekniği ve Kimyasal Kayma Aralıkları | |
10 | 13C- NMR Spektrumları ile yapıların belirlenmesi | |
11 | 1H ve 13 C- NMR Spektroskopisi - 1H-NMR ve 13C- NMR teknikleri ile yapıların belirlenmesi | |
12 | Kütle Spektroskopisi -Kütle Spektrumları Kullanılarak Yapıların Değerlendirilmesi | |
13 | UV, IR, NMR ve Kütle Spektroskopisi Teknikleri Kullanılarak Yapıların Belirlenmesi | |
14 | UV, IR, NMR ve Kütle Spektroskopisi Teknikleri Kullanılarak Yapıların Belirlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, Prof. Dr. Ender ERDİK YARDIMCI KİTAPLAR: Spectrometric Identification of Organic Compounds, Robert M. Silverstein |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Spektroskopik yöntemlerin temel kavram ve prensiplerini anlayabililir | ||||||||||||
2 | Spektral verilerle bir bileşiğin yapısını aydınlatabilir | ||||||||||||
3 | Yapısı verilen kompleks bir molekülün spekturumunu tahmin edebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
4 | Bilimsel yöntem ve araştırma becerileri kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |