Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrokimya | KIM 341 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bölüm Anabilim Dallarına ait temel mesleki derslerin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektrokimyanın temel kavramlarını tanıtmak ve elektrokimyasal teknikleri ve pratik uygulamaları öğretmek |
Dersin İçeriği | Elektrokimyanın tarihsel gelişimi, Redoks reaksiyonları, Faraday Yasası, Elektrokimyasal termodinamik (Nernst Eşitliği), Galvanik hücre, Elektrolitik hücre, Referans elektrot, Ohmik drop, Polarizasyon, Kütle transferi, Dönüşümlü voltametri (Randles-Sevcik Eşitliği), Yarı-dönüşümlü voltametri, Elektrodepozisyon, Elektrokataliz, Sensörler, Lityum iyon bataryalar, Güneş hücreleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrokimya hakkında temel bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Elektrokimyanın avantajlarını kavrar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Elektrokimya tekniklerini öğrenir. | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Elektrokimyasal karakterizasyonlar hakkında bilgi edinir | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Elektrokimyanın uygulama alanlarını öğrenir | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrokimyanın tarihsel gelişimi | |
2 | Redoks reaksiyonları | |
3 | Faraday Yasası | |
4 | Elektrokimyasal termodinamik (Nernst Eşitliği) | |
5 | Galvanik hücre, Elektrolitik hücre | |
6 | Referans elektrot, Ohmik drop | |
7 | Polarizasyon, Kütle transferi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Dönüşümlü voltametri (Randles-Sevcik Eşitliği) | |
10 | Yarı-dönüşümlü voltametri | |
11 | Elektrodepozisyon | |
12 | Elektrokataliz, Sensörler | |
13 | Lityum iyon bataryalar | |
14 | Güneş hücreleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Electrochemical Methods, Fundamentals and Applications, A. J. Bard, L. R. Faulkner, Wiley, Weinheim, 2001. Elektrokimyanın Temelleri, V. S. Bagotsky, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2015. |
Ders Kaynakları | Elektrokimya, A. Zeren, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1999. Elektrokimya ve Uygulamaları, M. Gürü, H. Yalçın, Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrokimya hakkında temel bilgiler edinir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | |||||
2 | Elektrokimyanın avantajlarını kavrar | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||
3 | Elektrokimya tekniklerini öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||||
4 | Elektrokimyasal karakterizasyonlar hakkında bilgi edinir | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||
5 | Elektrokimyanın uygulama alanlarını öğrenir | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |