Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anorganik Kimya II | KIM 305 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bölüm temel derslerini alması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR, Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Anorganik kimyada ve koordinasyon kimyasında temel kavramların ve yapıların detaylı anlaşılmasını sağlamak ve edinilen bilgileri kullanabilme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Geçiş metali ve İç geçiş metali bileşiklerinin oluşturmuş olduğu koordinasyon bileşiklerinin tanınması yapılarının aydınlatılması. Kimyasal bağlanma türlerinin ve buna bağlı olarak Spektroskopik ve kimyasal özelliklerinin irdelenmesi. Anorganik kimyadaki kimyasal tepkime türleri ve bunların mekanizmaları. Koordinasyon bileşiklerinin kullanım alanlarının tanınması ve organometalik kimyanın anlaşılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anorganik Kimyanın (II) temel konularını ve kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Koordinasyon kimyasının temel konularını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Yapıların detaylı anlaşılması sağlanır. | Problem Çözme, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Edinilen bilgileri kullanabilme becerisini kazanır. | Problem Çözme, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Anorganik tepkime mekanizmalarını anlar. | Tartışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Moleküller ve atomlar arası elektronik geçişleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçiş Metalleri, Koordinasyon Bileşiklerinde İzomeri | [1] Sayfa 217-227 |
2 | Koordinasyon Bileşiklerinde İzomerlik | [1] Sayfa 227-237 |
3 | EAN Kuramı ve 18 Elektron Kuramı, Değerlik Bağı Kuramı | [1] Sayfa 239-247 |
4 | Kristal Alan Kuramı | [1] Sayfa 247-262 |
5 | Kristal Alan Kuramı, Moleküler Orbital Kuramı | [1] Sayfa 263-281 |
6 | Elektronik Spektrum, Elektronik Geçişler | [1] Sayfa 285-296 |
7 | İlişkilendirme Diyagramları, Elektronlar Arası Etkileşimler, Yük Aktarım Bantları | [1] Sayfa 296-310 |
8 | Anorganik Tepkime Mekanizmalarında Ön Bilgiler, Yer Değiştirme Tepkimeleri | [1] Sayfa 313-320 |
9 | ARASINAV | |
10 | Yer Değiştirme Tepkimeleri Devam | [1] Sayfa 320-332 |
11 | Metal-Karbon Sigma Bağı İçeren Organo Metalikler, Metal Karboniller | [1] Sayfa 337-358 |
12 | Metal Karben Ve Karbin Kompleksleri, Kataliz | [1] Sayfa 358-369 |
13 | Periyotlar Çizelgesi, P-Blok Elementleri | [1] Sayfa 373-395 |
14 | Grup 15,1 Ve Geçiş Metalleri | [1] Sayfa 396-421 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Tunalı N. Kemal, Özkar Saim Anorganik Kimya, Gazi Kiyapevi, 2005, Ankara. [2] Ölmez Halis, Yılmaz V. Turan Anorganik Kimya Temel Kavramlar, Otak Form-Ofset, 2004, Samsun. |
Ders Kaynakları | [3] Miessler Gary L., Tarr Donald A, Çeviri Editörleri; Katacan Nurcan, Gürkan Preihan İnorganik Kimya, Palme Yayıncılık, 2002, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anorganik Kimyanın (II) temel konularını ve kavramlarını tanımlar | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 | 2 | 3 |
2 | Koordinasyon kimyasının temel konularını anlar. | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 2 |
3 | Yapıların detaylı anlaşılması sağlanır. | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 0 | 0 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
4 | Edinilen bilgileri kullanabilme becerisini kazanır. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 |
5 | Anorganik tepkime mekanizmalarını anlar. | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 |
6 | Moleküller ve atomlar arası elektronik geçişleri kavrar. | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |