Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj | KIM 491 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Analitik Kimya Laboratuvarı I ve II derslerini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kimya alanındaki veya kimya ile ilgisi olan alanlardaki işyerlerinde staj yaparak derslerde kazandığı bilgi ve becerilerini uygulama imkanı bulması, ve mesleki olarak iş hayatına hazırlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler kimyager, kimya mühendisi, biyolog, biyokimya uzmanı, çevre mühendisi, gıda mühendisinin çalıştığı kurumda 20 işgünü staj yapar. Staj raporunda, işyerini, ilgili sektörü, ve çalışma birimini tanıtır ve işyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartları yazar; Staj raporunun teslimi; Staj raporunun sunumu; Değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimya ile ilgili sektörleri ve işyerlerini tanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini farklı kimya laboratuarlarında ve işletmelerinde uygulayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kimya ile ilgili farklı cihazları kullanabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Mesleki olarak yeni bir konuda araştırma yapabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşyeri tanıtımı ve ilgili sektörün tanıtımı | |
2 | Çalışma birimi tanıtımı | |
3 | İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
4 | İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
5 | İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
6 | İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
7 | İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
8 | İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
9 | İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
10 | İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
11 | İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
12 | Staj raporunun teslimi | |
13 | Staj raporunun sunumu | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Standart metotlar (TS, ASTM vb), Ulusal ve uluslar arası bilimsel arama motorları (web of science, sciencedirect vb), İlgili cihazların kullanım klavuz ve metotları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimya ile ilgili sektörleri ve işyerlerini tanır. | ||||||||||||
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini farklı kimya laboratuarlarında ve işletmelerinde uygulayabilir. | ||||||||||||
3 | Kimya ile ilgili farklı cihazları kullanabilir. | ||||||||||||
4 | Mesleki olarak yeni bir konuda araştırma yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |