Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Akademik Sunum Becerileri ve Mesleki Etik FIZ 310 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİLÜFER DEMİRCİ SAYĞI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında öğrencilere temel bilgiler vermek, öğrencilerin edindikleri bilgileri aktarırken kullanabilecekleri yöntem, teknik, akademik dil kullanımı ve sunum becerilerini kazandırmek. Etiğin temel kavramlarını tanıtarak, etik kurallarını mesleğinde uygulama becerisi kazandırmak, öğrencileri mesleki etik bilinci içerisinde mesleğe hazırlamak.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma yöntemi, Araştırma teknikleri, Araştırma sürecinde temel kavramlar, araştırma problemi, araştırma modeli, literatür tarama, veri analizi, araştırmanın raporlanması, araştırmanın sunulması; Akademik sunum türleri ve tasarımları, Akademik sunum bileşenleri; hitabet, görsel elementler: renkler,  tablolar, grafikler, fotoğraflar, Etik temel kavramları, fen bilimlerinde etik, Mesleki etik problemlerinin analizi ve çözüm yolları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (12. Baskı) Ankara: Pegem Yayınları.

Arlı, M. & Nazik, H. (2001). Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Gazi kitabevi.

Cemaloğlu, N. (Ed.)  (2022). Bilimsel araştırma teknikleri ve etik.Ankara: Pegem Akademi.

Ekinci, C. (2024). Fen ve Mühendislik Bilimleri İçin Meslek Etiği  Ankara: Data Yayınları. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi X
2 Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama X
3 Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi X
4 Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama X
5 Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi X
6 Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi X
7 Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi X
8 Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi X
9 Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi X
10 Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi X
11 Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5