Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | FIZ 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN YAKUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAKAN YAKUT, Doç.Dr. EMRE TABAR, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bitirme çalışması yapan öğrencilerle Bitirme tez konuları ile ilgili literatürün incelenmesi, teorik alt yapının oluşturulması ve/veya geliştirilmesi, varsa deneysel çalışma şartlarının belirlenmesi ve deney düzeneklerinin oluşturulması. Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve rapor halinde sunulması. |
Dersin İçeriği | Bitime çalışması tez konusunun belirlenmesi; Bitime tezi hedeflerinin belirlenmesi; Bitime ile ilgili literatürün araştırılması; Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi; Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi; Çalışma planının oluşturulması; Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması; Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi; Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması; Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir konuda araştırma yapmanın temel prensiplerini tanıma ve uygulayabilme | Proje, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Bitirme tezi konusu belirleyebilme ve planlayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Performans Değerlendirme, |
3 | Kütüphane ve internet ortamında Bitime konusu ile ilgili literatürü araştırabilme | Bireysel Çalışma, Proje, | Performans Değerlendirme, |
4 | Literatürden bilgilerini yorumlayabilme ve uygulayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Konuyla ilgili teorik ve deneysel en uygun yöntemi belirleyerek kullanabilme | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Performans Değerlendirme, |
6 | Araştırma sonucunda elde edilen bulguları değerlendirebilme | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Performans Değerlendirme, |
7 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilme | Proje, Bireysel Çalışma, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme proje konusunun belirlenmesi için literatür veya kaynakça taraması yapılması | Kütüphane, Kitap ve Diğer Kaynaklar |
2 | Bitirme proje konusunun belirlenmesi | Proje Danışmanı ve Öğrenci |
3 | Çalışmaya ait plan ve programlarının yapılması | Proje Danışmanı ve Öğrenci |
4 | Tez çalışmasının giriş bölümünün oluşturulması | Literatür |
5 | Tez çalışmasının giriş bölümünün kontrolünün yapılması | Proje Danışmanı |
6 | Teori-Deney'e ait Materyal ve Yöntemle ilgili ayrıntıların yazılması | Öğrenci |
7 | Teori-Deney'e ait Materyal ve Yöntemle ilgili ayrıntıların yazılması ve kontrolü | Proje Danışmanı ve Öğrenci |
8 | Teori ya da deneye ait hesaplamaların ya da ölçümlerin yapılması | Danışman ve Öğrenci |
9 | Teori ya da deneye ait hesaplamaların ya da ölçümlerin kontrollerinin yapılması | Danışman ve Öğrenci |
10 | Elde edilen sonuçların uygun dille ve görsel şekilde sunulması | Öğrenci |
11 | Elde edilen verilerin veya ölçüm sonuçlarının mevcut literatür verileriyle karşılaştırılması | Öğrenci |
12 | Tez çalışmasının sonuç ve tartışma bölümünün yazılması | Öğrenci |
13 | 2209 Tübitak projesi kapsamında yapılan projelerin sonuç raporlarının sunulması | Danışman ve Öğrenci |
14 | Tez çalışması için hazırlanan tüm dokümanın kontrolü ve bölüm başkanlığına sunulması | Danışman ve Öğrenci |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Literatür |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | X | |||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | X | |||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | X | |||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | X | |||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | X | |||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | X | |||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | X | |||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | X | |||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir konuda araştırma yapmanın temel prensiplerini tanıma ve uygulayabilme | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 |
2 | Bitirme tezi konusu belirleyebilme ve planlayabilme | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
3 | Kütüphane ve internet ortamında Bitime konusu ile ilgili literatürü araştırabilme | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
4 | Literatürden bilgilerini yorumlayabilme ve uygulayabilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 |
5 | Konuyla ilgili teorik ve deneysel en uygun yöntemi belirleyerek kullanabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
6 | Araştırma sonucunda elde edilen bulguları değerlendirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 |
7 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 25 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |