Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik Laboratuarı I | FIZ 103 | 1 | 0 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Fizik I dersiyle birlikte alınması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN YAKUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAKAN YAKUT, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Mekanik dersinde öğretilen teorik bilgilerin yapılacak deneylerle kalıcı olarak kavratılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sabit Hızlı Doğrusal Hareketin Analizi, Bir Boyutlu Kinematik, Bir Boyutta Hareket: Konum, Hız ve İvme, Hız ve İvme Kavramları, Sabit İvmeli Doğrusal Hareket ve Bir Düzlemde Hareket, İki Boyutta Hareket, Newton?un Birinci ve İkinci Yasaları, Newton´un Hareket Yasaları, Çarpışmalar (Kafa Kafaya Çarpışmalar), Çarpışmalar Ve Lineer Momentumun Korunumu, Çarpışmalarda Momentum ve Enerjinin Korunumu, Esnek Çarpışmalarda Momentum ve Enerji, Mesleki Etik İlkeler ve Sorumluluk Bilinci |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sabit hızlı doğrusal hareketi analiz eder. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Hız ve ivme kavramlarını tanımlar. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Bir boyutta hareketi analiz eder ve bir boyutta bir hareket için konum, hız ve ivme hesaplar. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | İki boyutta hareketi analiz eder ve iki boyutta bir hareket için konum, hız ve ivme hesaplar. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Newton´un hareket yasalarını analiz eder. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Esnek ve esnek olmayan çarpışmaları analiz eder. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, | |
7 | İzole bir sistemde enerjinin korunumunu gözlemler. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar ile İş Sağlığı ve Güvenliği Esasları, Mesleki Etik İlkeleri ve Sorumluluklar | [1] Ders Notları |
2 | Bir Boyutlu Kinematik | [1] Sayfa 13-15 |
3 | Bir Boyutta Hareket: Konum, Hız Ve İvme | [1] Sayfa 16-18 |
4 | Hız Ve İvme Kavramları | [1] Sayfa 19-23 |
5 | Sabit İvmeli Doğrusal Hareket Ve Bir Düzlemde Hareket | [1] Sayfa 24-30 |
6 | İki Boyutta Hareket | [1] Sayfa 31-34 |
7 | Newton´un Birinci Ve İkinci Yasaları | [1] Sayfa 35-37 |
8 | Newton´un Hareket Yasaları | [1] Sayfa 38-42 |
9 | Newton´un Hareket Yasaları | [1] Sayfa 38-42 |
10 | Arasınav | |
11 | Çarpışmalar (Kafa Kafaya Çarpışmalar) | [1] Sayfa 43-45 |
12 | Çarpışmalarda Momentum Ve Enerjinin Korunumu | [1] Sayfa 55-56 |
13 | Çarpışmalarda Momentum Ve Enerjinin Korunumu | [1] Sayfa 55-56 |
14 | Esnek Çarpışmalarda Momentum Ve Enerji | [1] Sayfa 57-59 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Fizik laboratuarı 1 Deney Föyü, 2014. |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
11 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | X | |||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | X | |||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sabit hızlı doğrusal hareketi analiz eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2 | Hız ve ivme kavramlarını tanımlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
3 | Bir boyutta hareketi analiz eder ve bir boyutta bir hareket için konum, hız ve ivme hesaplar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
4 | İki boyutta hareketi analiz eder ve iki boyutta bir hareket için konum, hız ve ivme hesaplar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
5 | Newton´un hareket yasalarını analiz eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
6 | Esnek ve esnek olmayan çarpışmaları analiz eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7 | İzole bir sistemde enerjinin korunumunu gözlemler. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |