Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesne Yazılımlı Programlama | FIZ 445 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Fizikçiler için Programlama (FİZ 236) dersinin alınmış olmalıdır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fizikçiler için Programlama dersinde kapsanmayan konuların verilmesi ve fizikteki problemleri çözmekte nesnel programlamadan nasıl yararlanılacağının gösterilmesi. |
Dersin İçeriği | İşaretçiler, Dinamik hafıza, Data yapıları, Sınıf Yapıları, Miras alma (inheritance), polimorphizm . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşaretçileri kullanarak program yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Dinamik hafıza yapısını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Gerekli data yapılarını oluşturup kullanır. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Sınıf yapılarını kullanarak gelişmiş programlama yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Miras alma ve polimorphizm yöntemlerinin sağladığı kolaylıkları kullanır. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Verilen bir fizik probleminin programlama yoluyla sonucunu bulur. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşaretçiler | [3] Sayfa 67 |
2 | İşaretçiler ve diziler | [3] Sayfa 67, diziler |
3 | İşaretçiler ve fonksiyonlar | [3] Sayfa 67 , fonksiyonlar |
4 | Temel sınıf yapısı | [3] Sayfa 221 |
5 | Temel sınıf yapısı, sınıf veri elemanları | [3] Sayfa 221 |
6 | Temel sınıf yapısı, sınıf fonksiyonları | [3] Sayfa 221 |
7 | Constructer, destructer kullanımı | [3] Sayfa 221 |
8 | Operator çoklu tanımlaması | [3] Sayfa 221 |
9 | Arasınav | |
10 | Miras alma | [2] Sayfa 529 |
11 | Miras alan sınıflarda constructer ve destructer kullanımı | [2] Sayfa 621 |
12 | Polimorphizm | [2] Sayfa 637 |
13 | Fizik problemleri üzerinde uygulamalar | [4] |
14 | Fizik problemleri üzerinde uygulamalar | [4] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Q. Kong, T. Siauw, A. M. Bayen, Python Programming and Numerical Methods, Elsevier Academic Press, 2021 [2] M. Newman, Computational Physics, University of Michigan, Revised and Expanded Version, 2013 [3] Dökümanlar-Ders Notları |
Ders Kaynakları | [4] B. Karaoğlu, Fortran ve Python ile Sayısal Fizik, Seçkin Yayınları, 2. Baskı, 2013 [5] B. Lubanovic, Introducing Python, SECOND EDITION, O'Reilly, 2020
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | X | |||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | X | |||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşaretçileri kullanarak program yazar. | |||||||||||
2 | Dinamik hafıza yapısını tanımlar. | |||||||||||
3 | Gerekli data yapılarını oluşturup kullanır. | |||||||||||
4 | Sınıf yapılarını kullanarak gelişmiş programlama yapabilir. | |||||||||||
5 | Miras alma ve polimorphizm yöntemlerinin sağladığı kolaylıkları kullanır. | |||||||||||
6 | Verilen bir fizik probleminin programlama yoluyla sonucunu bulur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |