Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optoelektronik | FIZ 441 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişim teknolojisinin bugün lazer ve opto-elektronik aygıtlara dayanmaktadır. Opto-elektronik aygıtların çalışma temellerini anlamak bilginin bu teknoloji ile nasıl üretilip, nasıl iletildiğini anlamak |
Dersin İçeriği | Bilginin opto elektronik devre elemanları ile üretilip, kayd edilip, modüle edilerek kısa ve uzun mesafelerde kayıpsız iletimini anlamak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | LASER ışığı ile güneş ışığının fiziksel özelliklerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Işığın optiksel aktif maddeler ile etkileşmesiyle, polarizasyonda meydana gelebilecek değişimleri açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Polarizör ve dalga levhaları kullanarak ışığı farklı şekillerde kutuplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Farklı modülatörlerde (Pockels, Kerr elekro-optik mod. V.b. gibi)gerçekleşen ışığın modülasyonunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Farklı gösterim cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işık | [1] Sayfa 1-3 |
2 | Işığın Dalga Yapısı | [1] Sayfa 3-33 |
3 | Işığın Dalga Yapısı | [1] Sayfa 3-33 |
4 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
5 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
6 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
7 | Işığın Modülasyonu | [1] Sayfa 89-126 |
8 | Işığın Modülasyonu | [1] Sayfa 89-126 |
9 | ARASINAV | |
10 | Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar | [1] Sayfa 130-170 |
11 | Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar | [1] Sayfa 130-170 |
12 | Lazer yapısı ve Uygulamaları | [1] Sayfa 174-280 |
13 | Işık Dedektörleri | [1] Sayfa 282-336 |
14 | Fiber Optik | [1] Sayfa 339-450 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Okur, İbrahim, Optoelektronik, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı [2] Okur, İbrahim, Lazerler, Değişim Yayınları, 2002, Adapazarı |
Ders Kaynakları | [3] Optoelektronics: An Introduction, J. Wilson, J.F.B. Hawkes,1983 Prentice-Hall International Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | LASER ışığı ile güneş ışığının fiziksel özelliklerini karşılaştırır. | |||||||||||
2 | Işığın optiksel aktif maddeler ile etkileşmesiyle, polarizasyonda meydana gelebilecek değişimleri açıklar | |||||||||||
3 | LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. | |||||||||||
4 | Polarizör ve dalga levhaları kullanarak ışığı farklı şekillerde kutuplar. | |||||||||||
5 | Farklı modülatörlerde (Pockels, Kerr elekro-optik mod. V.b. gibi)gerçekleşen ışığın modülasyonunu açıklar. | |||||||||||
6 | Farklı gösterim cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |