Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik-II | MAT 112 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Matematik-I dersinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELMA ALTUNDAĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELMA ALTUNDAĞ, |
Dersin Yardımcıları | Matematik araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirsiz integralin öğretilmesi, integral alma metotları , Belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, Belirli integralin uygulamaları (Alan, yay uzunluğu, hacım hesabı , yüzey alanı hesabı ) Genelleştirilmiş integraller ve özelliklerinin verilmesi, çok değişkenli fonksiyonların verilmesi, |
Dersin İçeriği | Belirsiz integral, integral alma metotları, Belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, Belirli integralin uygulamaları (Alan, yay uzunluğu, hacım hesabı, yüzey alanı hesabı ) Genelleştirilmiş integraller ve özellikleri, Çok değişkenli fonksiyonlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirsiz integral kavramını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | integral alma metotlarını uygular. | Soru-Cevap, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Belirli integralin uygulamalarını anlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Genelleştirilmiş integralleri tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Çok değişkenli fonksiyonları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik problemlerini çözer. | Tartışma, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Belirsiz İntegral, Belirsiz integral alma kuralları, Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegrasyon Metodu. | Sayfa 5-10 |
2 | Basit kesirlere ayırma yöntemi, Trigonometrik İfadelerin İntegrallenmesi | Sayfa 12-18 |
3 | İrrasyonel Cebirsel İfadelerin İntegrallenmesi, Binom İntegralleri. | Sayfa 20-25 |
4 | Bazı Özgün İntegrallerin Hesaplanması, Belirli İntegral Tanımı | Sayfa 26-30 |
5 | Belirli İntegral Kavramına Getiren Problemler, Belirli İntegral Tanımı ve Özellikleri. | Sayfa 32-40 |
6 | Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegralleme. | Sayfa 42-50 |
7 | Genelleştirilmiş integraller, Özel Olmayan İntegraller, Karışık Örnekler | Sayfa 51-60 |
8 | Genelleştirilmiş İntegrallerin Yakınsallık Kriterleri | Sayfa 61-66 |
9 | Ara sınav | |
10 | Alan Hesabı, Eğri Yayının Uzunluğu | Sayfa 70-82 |
11 | Hacim Hesabı | Sayfa 83-85 |
12 | Dönel Yüzeyin Alanının Hesabı. | Sayfa 86-90 |
13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Tanım Kümeleri. | Sayfa 91-98 |
14 | İki ve Daha Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik. | Sayfa 100-104 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyelerinin ders notları |
Ders Kaynakları | 1-Yüksek Matematik 1-2 H.Halilov, A.Hasanoğlu, M.Can 2-Temel ve Genel Matematik M.Balcı, H.Hacısalihoğlu, F.Gökdal 3-Genel Matematik I- II Prof. H.Arıkan, Yrd.Doç.Dr. İ.Özgür, Yrd.Doç.Dr. Ö.F. Gözükızıl |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | X | |||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | X | |||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | X | |||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | X | |||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | X | |||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | X | |||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Belirsiz integral kavramını tanır. | 4 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 3 |
2 | integral alma metotlarını uygular. | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 |
3 | Belirli integralin uygulamalarını anlar. | 4 | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 |
4 | Genelleştirilmiş integralleri tanır. | 3 | 2 | 3 | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 |
5 | Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini yorumlar. | 3 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |
6 | Çok değişkenli fonksiyonları tanır | 4 | 4 | 3 | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 |
7 | Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik problemlerini çözer. | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |