Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Entegre Zararlı Yönetimi (Sektör Dersi) | BIY 449 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | MERT GÖÇMEN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Entegre Zararlı Yönetimi hakkında detaylı bilgi edindirmek, Kentsel Entomoloji alanında çalışmak isteyenlere yönlendirmek ve Entegre Zararlı Mücadele yöntemlerini incelemeyi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Entegre Zararlı Yönetimi kavramı, Mücadele Yöntemleri, Biyosidal Uygulama Teknikleri ve Uygulama Alanları ile Kentsel Entomoloji içerisindeki canlıların genel özellikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Entegre Zararlı Yönetimi kavramı ve Entegre Zararlı Yönetimi genel özellikleri | |
2 | Entegre Zararlı Yönetiminin uygulama alanları | |
3 | Zararlıların tanımı, sınıflandırılması ve zarar verdikleri alanlar | |
4 | Kemirgenler türleri, biyolojik özellikleri ve mücadele yöntemleri | |
5 | Hamam böceği türleri, biyolojik özellikleri ve mücadele yöntemleri | |
6 | Sinek türleri, biyolojik özellikleri ve mücadele yöntemleri | |
7 | Depo Zararlısı türleri, biyolojik özellikleri ve mücadele yöntemleri | |
8 | Diğer Zararlı türleri, biyolojik özellikleri ve mücadele yöntemleri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Entegre Zararlı Yönetiminde Pest Kontrol Mücadelesinin önemi ve uygulama alanları | |
11 | Pest Kontrol Mücadelesinde kullanılan Mücadele Yöntemleri | |
12 | Pest Kontrol Mücadelesinde kullanılan non – pestisit uygulamalar | |
13 | Pest Kontrol Mücadelesinde kullanılan Pestisitler | |
14 | Pest Kontrol Mücadelesinde kullanılan ekipmanlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | GENEL ENTOMOLOJİ ( Ders Kitabı ) Prof. Dr. Nihat AKTAÇ Trakya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü, Entomoloji T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2355 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1352 Prof. Dr. Bülent YAŞAR (Ünite 1-6) Prof. Dr. İsmail KARACA - Doç. Dr. Mehmet Salih ÖZGÖKÇE (Ünite 7) Prof. Dr. Enver DURMUŞOĞLU (Ünite 8, 9) Prof. Dr. Cengiz KAZAK - Doç. Dr. Uğur GÖZEL (Ünite 10) , Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri ZBK 201 Entomoloji, ZBK 202 Bitki Koruma, ZBK 421 Depolanmış Ürün Zararlıları, ZBK 323 Böcek Davranışları ve Mücadele |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |