Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Anatomisi | BIY 333 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | -
|
Önerilen Seçmeli Dersler | İnsan Fizyolojisi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan vücudunda bulunan organların yapısı ve işlevini anlama, sistemlerin birbiriyle olan ilişkisini açıklama. |
Dersin İçeriği | Anatomik terimler, kemiklerin ve kasların genel özellikleri, sinir sisteminin organizasyonu, genel duyu ve özel duyular, hormon üreten bezler, lenfatik sistem, solunum, dolaşım, sindirim, ürogenital organlar, sistemler arasındaki ilişkiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anatomik terimleri açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Destek hareket sistemini oluşturan kemiklerin bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Destek hareket sistemini oluşturan kasların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Sinir sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Duyu organlarının bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Endokrin sistemi oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Dolaşım sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Solunum sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | ||
9 | Sindirim sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | ||
10 | Boşaltım sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | ||
11 | Üreme sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | ||
12 | Sistemler arasındaki ilişkileri açıklama | ||
13 | Sistemlerin düzgün, düzenli ve sağlıklı çalışabilmesi için sağlığını korumanın önemini açıklama | ||
14 | Homeostasiyi açıklama |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan anatomisine giriş | |
2 | İskelet sistemi | |
3 | Kas sistemi | |
4 | Sinir sistemi | |
5 | Sinir sistemi | |
6 | Duyu organları | |
7 | Endokrin sistemi | |
8 | Dolaşım sistemi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Dolaşım sistemi | |
11 | Solunum Sistemi | |
12 | Sindirim sistemi | |
13 | Boşaltım sistemi | |
14 | Üreme sistemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SARSILMAZ, M. Anatomi, 8. Basım, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Yayın No: 198, XVI+214s., Ankara. |
Ders Kaynakları | AKTÜMSEK, A. 2010, Anatomi ve Fizyoloji İnsan Biyolojisi, Geliştirilmiş 5. Baskı, Nobel Yayın No: 171, Fen Bilimleri: 66, Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Yayın No: 46, XXVI+438S. Ankara. DEMİRSOY, A. 1992. Yaşamın Temel Kuralları Genel Biyoloji/Genel Zooloji, Cilt-I/Kısım-II, Düzeltilmiş Dördüncü Baskı, Meteksan Yayınları, XIV+447S. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anatomik terimleri açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
2 | Destek hareket sistemini oluşturan kemiklerin bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
3 | Destek hareket sistemini oluşturan kasların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
4 | Sinir sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
5 | Duyu organlarının bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
6 | Endokrin sistemi oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
7 | Dolaşım sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
8 | Solunum sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
9 | Sindirim sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
10 | Boşaltım sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
11 | Üreme sistemini oluşturan organların bulunduğu yeri, yapısını ve görevlerini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
12 | Sistemler arasındaki ilişkileri açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
13 | Sistemlerin düzgün, düzenli ve sağlıklı çalışabilmesi için sağlığını korumanın önemini açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
14 | Homeostasiyi açıklama | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |