Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Biyoteknolojisi | BIY 434 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı çevre ve çevre bileşenleri, çevre kirliliği ve giderimi konularının öğretilmesidir. Bu amaçla insan-doğa ilişkisi, kaynak kullanımı üzerinde insan etkinliğinin etkileri, temel besinlerin ekolojik döngüleri (N,C,S gibi) ve bu döngülere insanların etkisi, pestisitler ve deterjanların çevre üzerindeki etkileri, biyolojik birikim ve etkileri, çevre kirliliğine karşı biyosistemlerin kullanımını konuları açıklanır. |
Dersin İçeriği | Çevre ve çevre kirliliği üzerine bazı terimlerin açıklaması, biyojeokimyasal döngüler, çevre kirliliği, çevre mikrobiyolojisi, biyoteknolojik uygulamalarda kullanılan mikroorganizmalar, atıksular ve arıtımında biyoteknolojik uygulamalar, ağır metal kirliliği ve giderimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre problemlerini öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çevre biyoteknolojisi kavramlarını öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çevresel problemlerin azaltılmasında biyoteknolojinin önemini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevresel problemlerde kullanılan biyoteknolojik yöntemleri ve katkılarını öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Arıtım, Biyodejenerasyon, filtreleme gibi önemli biyoteknolojik yöntemleri ve sonuçlarını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Atık ürünlerin biyoteknolojik yöntemlerle tekrar kullanılır hale getirilmesi yöntemlerini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Biyoteknolojisi Nedir? | |
2 | Klasik Arıtım Yöntemleri ve Biyoteknoloji | |
3 | Biyodegredasyon, Biyodönüşüm | |
4 | Biyoremediasyon, Biyoakümülasyon | |
5 | Fitoremediasyon | |
6 | Atıksulardaki Ağır Metal İyonlarının Gideriminin Biyoteknolojik Temelleri | |
7 | Metan Biyogaz Üretimi | |
8 | Hidrojen Biyogaz Üretimi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Biyodizel Üretimi | |
11 | Kompostlama | |
12 | Biyokontrol Ajanları (insektisid ve herbisid) | |
13 | Atık Gaz Arıtımının Biyoteknolojik Temelleri | |
14 | Petrol Kirliliğinin Biyoteknolojik Arıtımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Beyatlı, Y & Aslım, B. Çevre Biyoteknolojisi Ders Notları, Gazi Üniversitesi, 2004. |
Ders Kaynakları | 1. Alosman, M. S., Çevre Teknolojisi 1, Seç Yayın Dağıtım, İstanbul, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre problemlerini öğrenebilme | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 |
2 | Çevre biyoteknolojisi kavramlarını öğrenebilme | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 |
3 | Çevresel problemlerin azaltılmasında biyoteknolojinin önemini kavrayabilme | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 |
4 | Çevresel problemlerde kullanılan biyoteknolojik yöntemleri ve katkılarını öğrenebilme | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 |
5 | Arıtım, Biyodejenerasyon, filtreleme gibi önemli biyoteknolojik yöntemleri ve sonuçlarını kavrayabilme | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 |
6 | Atık ürünlerin biyoteknolojik yöntemlerle tekrar kullanılır hale getirilmesi yöntemlerini kavrayabilme | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |