Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Biyoloji | BIY 403 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ESRA YILDIZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ESRA YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Canlı sistemlerinde moleküler yapı ve işleyişinin öğrenilmesi ve moleküler tekniklerin kullanılması |
Dersin İçeriği | Moleküllerden hücreye ve mekanizma, Nükleik asitlerin yapısı, Replikasyon, Transkripsiyon, Translasyon, DNA tamir sistemleri, Hücre döngüsü kontrol mekanizmaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makromolekülerin yapısı hakkında bilgiye sahip olur. | Anlatım, | |
2 | Genetik materyal hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
3 | Moleküler yapı ve işleyişi hakkında detaylı bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
4 | Hücre döngüsü mekanizmalarını öğrenir. | Anlatım, | |
5 | Kromozom dışı genetik materyaller hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
6 | Moleküler teknikleri öğrenir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler Biyolojinin Kapsamı ve Tarihçesi | |
2 | MoleküllerdenHücreye, Hücresel Mekanizmalar | |
3 | Nükleik Asitler | |
4 | Protein Yapı ve Fonksiyonları | |
5 | Prokaryot ve Ökaryor DNA´nın Yapısı | |
6 | Genetik Rekombinasyon Mekanizmaları | |
7 | DNA Replikasyon Mekanizmaları | |
8 | DNA Replikasyon Mekanizmaları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Genetik Kod, Transkripsiyon | |
11 | Translasyon | |
12 | DNA Tamir MEkanizmaları | |
13 | Hücre Döngüsü Kontrolü | |
14 | Plazmid-DNA, Transpozonlar, Yapı ve Fonksiyonları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Turner, P.C., McLennan, A.G., Bates, A.D. and White M.R.H., (Çev. Ed. Konuk M.) Moleküler Biyoloji, Nobel, 2004. |
Ders Kaynakları | 1. Klug, W.S., Cummings, M.R. (Çev. Ed. Öner, C.) Genetik Kavramlar, Palme Yay., Ankara, 2002. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makromolekülerin yapısı hakkında bilgiye sahip olur. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 |
2 | Genetik materyal hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 |
3 | Moleküler yapı ve işleyişi hakkında detaylı bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 |
4 | Hücre döngüsü mekanizmalarını öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 |
5 | Kromozom dışı genetik materyaller hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 |
6 | Moleküler teknikleri öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |