Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Limnoloji BIY 319 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölümün Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İç suları morfolojik, fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri açısından öğrenme
Dersin İçeriği Suyun bazı özellikleri, iç suların sınıflandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri, bulunan canlı grupları ve ekosistem
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Limnoloji ile ilgili kavramlar bilgisi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
2 İç suların fiziksel ve kimyasal özelliklerini, ekolojik bölgelerini, bulunan canlı gruplarını ve ekosistem yapısını anlayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
3 Limnolojik araştırma yöntemlerini arazi çalışmalarına uygulayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
4 Tatlı su kaynaklarının korunmasına yönelik duyarlılık geliştirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
5 Göllerdeki besin zinciri ilişkisini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
6 Tatlı su ekosistemlerinin diğer ekosistemlerden farkını söyleyebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Suyun Bazı Özellikleri
2 Göllerin Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri
3 Göllerde Ekolojik Bölgeler
4 Göllerin Limnolojik Olarak Sınıflandırılması
5 Akarsuların Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri
6 Akarsu Sistemlerinin Sınıflandırılması
7 Akarsu Canlılarının Sınıflandırılması
8 Tatlı Su Canlılarının Sınıflandırılması (Monera, Protista)
9 Ara Sınav
10 Tatlı Su Canlılarının Sınıflandırılması (Sucul Bitkiler, Sucul Hayvanlar)
11 İç sularda Ekosistem
12 İç sularda Enerji ve Prodüktivite
13 İç sularda Kirlenme
14 Limnolojik Araştırma Araç ve Yöntemleri
Kaynaklar
Ders Notu Tanyolaç, J. Limnoloji, Hatiboğlu Yayıncılık, 5. Baskı, 2009.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Limnoloji ile ilgili kavramlar bilgisi
2 İç suların fiziksel ve kimyasal özelliklerini, ekolojik bölgelerini, bulunan canlı gruplarını ve ekosistem yapısını anlayabilmek
3 Limnolojik araştırma yöntemlerini arazi çalışmalarına uygulayabilme
4 Tatlı su kaynaklarının korunmasına yönelik duyarlılık geliştirebilme
5 Göllerdeki besin zinciri ilişkisini öğrenebilme
6 Tatlı su ekosistemlerinin diğer ekosistemlerden farkını söyleyebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4