Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoçeşitlilik | BIY 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ UZUN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyoçeşitliliğin tanımını, önemini, korunmasını ve ülkemizin bu bakımdan değerlendirebilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Biyoçeşitlilik, genetik çeşitlilik, ekosistem çeşitliliği, biyoçeşitlililiğin sosyal ve ekonomik önemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoçeşitliğin hangi konuları içerdiğini öğrenir | Anlatım, | |
2 | Biyoçeşitliliğin devamı için alınacak önlemleri öğrenir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Biyoçeşitliliğin yararlarını öğrenir | Anlatım, | |
4 | Türkiye biyoçeşitliliğini öğrenir. | Anlatım, | |
5 | Biyoçeşitliliğin korunması yöntemlerini öğrenir. | Anlatım, | |
6 | Bir alanın biyolojik çeşitliliğin nasıl ortaya çıkarılacağını öğrenir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genetik Çeşitlilik | |
2 | Tür Çeşitliliği | |
3 | Ekosistem Çeşitliliği | |
4 | Ekolojik İşlerin Çeşitliliği | |
5 | Ekosistem İşlevleri Üzerine Önemi | |
6 | Biyoçeşitliliğin Ekonomik Yararları ve Önemi | |
7 | Besin Maddesi ve Gen Kaynağı Olarak Yararları | |
8 | Biyoçeşitliliğin Sanayideki Önemi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Biyoçeşitliliğin Ekoloji, Çevre Sağlığı ve Turizm Bakımından Önemi | |
11 | Biyoçeşitliliğin Kültür ve Sanat Bakımından Önemi | |
12 | Türkiye Biyoçeşitliliğinin Nedenleri | |
13 | Türkiye Florasının Çeşitliliği | |
14 | Türkiye Faunasının Çeşitliliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Anonim. Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005. 2. Anonim. Biyoçeşitlilik ve Çevre Koruma Rehberi, Türkiye Tabiatını Koruma Derneği Yayını, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyoçeşitliğin hangi konuları içerdiğini öğrenir | |||||||||||||
2 | Biyoçeşitliliğin devamı için alınacak önlemleri öğrenir. | |||||||||||||
3 | Biyoçeşitliliğin yararlarını öğrenir | |||||||||||||
4 | Türkiye biyoçeşitliliğini öğrenir. | |||||||||||||
5 | Biyoçeşitliliğin korunması yöntemlerini öğrenir. | |||||||||||||
6 | Bir alanın biyolojik çeşitliliğin nasıl ortaya çıkarılacağını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |