Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Omurgasız Hayvanlar Sistematiği | BIY 303 | 5 | 3 + 2 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞULE BARAN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin hayvanların sınıflandırılmasında esas alınan temel özellikleri, protista ve omurgasız hayvanları sınıflandırmaları ile biyolojilerini öğrenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Hayvanların sınıflandırılmasında esas alınan temel Özellikler, Mastigophora ve Sarcodina,Sprozoa ve Ciliata, Porifera, Cnidaria, Ctenophora, Platyhelminthes, Rotifera, Nemertea, Bryozoa, Phoronida, Brachiopoda,Mollusca,Annelida, Arthropoda, Protostomia içindeki küçük gruplar, lofoforlu hayvanlar, Echinodermata, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mastigophora, Sarcodina, sporozoa ve ciliophora ya ait tanıtıcı özellikleri, vücut şekilleri ve sistemleri ve bunların ekonomik önemleri ve sınıflandırılmalarını tanımlar | Anlatım, | |
2 | Porifera, Cnidaria, Ctenophora, Platyhelminthes, Rotifera, Nemertea, Bryozoa, Phoronida, Brachiopodaya ait tanıtıcı özellikleri tanımlar. | Anlatım, | |
3 | Hayvanların sınıflandırılmasında esas alınan temel Özellikleri öğrenir | Anlatım, | |
4 | Mollusca, Annelida, Arthropoda şubelerine ait tanıtıcı özellikleri tanımlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
5 | Protostomia içindeki küçük gruplar, lofoforlu hayvanlar ve Echinodermata’ya aittanıtıcı özellikleri tanımlar | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hayvanların Sınıflandırılmasında Esas Alınan Temel Özellikler | |
2 | Mastigophora ve Sarcodina | |
3 | Sporozoa ve Ciliata | |
4 | Porifera, Cnidaria, Ctenophora | |
5 | Platyhelminthes, Rhynchocoela | |
6 | Pseudosölomata | |
7 | Pseudosölomata | |
8 | Mollusca | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Annelida | |
11 | Arthropoda | |
12 | Arthropoda | |
13 | Protostomia İçindeki Küçük Gruplar, Lofoforlu Hayvanlar | |
14 | Echinodermata |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Salman S. Omurgasız hayvanlar biyolojisi. Palme yayıncılık. 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mastigophora, Sarcodina, sporozoa ve ciliophora ya ait tanıtıcı özellikleri, vücut şekilleri ve sistemleri ve bunların ekonomik önemleri ve sınıflandırılmalarını tanımlar | |||||||||||||
2 | Porifera, Cnidaria, Ctenophora, Platyhelminthes, Rotifera, Nemertea, Bryozoa, Phoronida, Brachiopodaya ait tanıtıcı özellikleri tanımlar. | |||||||||||||
3 | Hayvanların sınıflandırılmasında esas alınan temel Özellikleri öğrenir | |||||||||||||
4 | Mollusca, Annelida, Arthropoda şubelerine ait tanıtıcı özellikleri tanımlar | |||||||||||||
5 | Protostomia içindeki küçük gruplar, lofoforlu hayvanlar ve Echinodermata’ya aittanıtıcı özellikleri tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 10 | 2 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 3 | 9 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |