Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojik Mücadele | BIY 216 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Canlılar arasında var olan beslenme ilişkileri paralelinde biyolojik mücadelenin bu ilişki içerinde nasıl kullanılacağının ve biyolojik mücadelenin avantaj ve dezavantajlarının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Biyolojik mücadelenin önemi ve özellikleri, biyolojik mücadelenin gelişimi ve esasları, biyolojik mücadelede kullanılan organizma grupları,biyolojik mücadelenin avantaj ve dezavantajları,biyolojik mücadelede başlangıç süreci, biyolojik mücadelede popülasyon dinamiği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Canlılar arasındaki beslenme ilişkilerini bilir | Anlatım, | |
2 | Biyolojik mücadelenin önemini kavrar | Anlatım, | |
3 | Biyolojik mücadelenin olumlu ve olumsuz etkilerini öğrenir | Anlatım, | |
4 | Biyolojik mücadelenin hangi yöntemlerle yapılacağını öğrenir. | Anlatım, | |
5 | Biyolojik mücadelenin ne olduğunu öğrenme | Anlatım, | |
6 | Tür içi ve türler arası ilişkileri öğrenme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Canlılar Arasındaki Beslenme İlişkileri | |
2 | Biyolojik Mücadelenin Önemi ve Özellikleri | |
3 | Biyolojik Mücadelenin Esasları | |
4 | Biyolojik Mücadelede Kullanılan Organizma Grupları (Patojenler) | |
5 | Biyolojik Mücadelede Kullanılan Organizma Grupları (Omurgasızlar) | |
6 | Biyolojik Mücadelede Kullanılan Organizma Grupları(Entomofaj Omurgalılar) | |
7 | İnsektaryum/Böcekhane ve Böcek Üretimi | |
8 | Türkiye Ormanlarında Biyolojik Mücadele Uygulamaları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Biyoteknik Yöntemler | |
11 | Biyolojik Mücadele ve Kültür Teknikleri | |
12 | Türkiye Ormanlarında Zararlı Böcekler ve Tabii Düşmanları Harmful insects in forests of Turkey and natural enemies | |
13 | Türkiye Ormanlarının Faydalı Böcekleri ve Konukçuları | |
14 | Agroekosistemlerde Biyolojik Mücadele |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Doç. Dr. İdris OĞURLU, “Biyolojik Mücadele”, Süleyman Demirel Üniversitesi Yayın No: 8, Isparta, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Canlılar arasındaki beslenme ilişkilerini bilir | |||||||||||||
2 | Biyolojik mücadelenin önemini kavrar | |||||||||||||
3 | Biyolojik mücadelenin olumlu ve olumsuz etkilerini öğrenir | |||||||||||||
4 | Biyolojik mücadelenin hangi yöntemlerle yapılacağını öğrenir. | |||||||||||||
5 | Biyolojik mücadelenin ne olduğunu öğrenme | |||||||||||||
6 | Tür içi ve türler arası ilişkileri öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |