Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mikrobiyoloji BIY 208 4 3 + 2 4 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ESRA YILDIZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Mikrobiyoloji dersi konusu ile ilgili yeterli ve gerekli bilgiye sahip, temel mikrobiyoloji tekniklerinin becerilerini kazanmış öğrenciler yetiştirmek

Dersin İçeriği

Mikroorganizmalar, bakterilerin yapısı, metabolizması, sınıflandırılması, virüsler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mikrobiyolojinin konusu hakkında genel bilgiye sahip olur Anlatım, Eğitsel Oyun,
2 Bakterilerin hücre yapıları, fonksiyonları, beslenme, üreme ve metabolizmaları konularında yorum yapabilir Eğitsel Oyun, Anlatım,
3 Mikroorganizmaları sınıflandırabilir Eğitsel Oyun, Anlatım,
4 Virüslerin genel karakterleri ve morfolojik özelliklerini açıklayabilir Eğitsel Oyun, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mikrobiyolojiye Giriş
2 Mikroorganizmaların Keşfi
3 Mikrobiyal Hücre Yapısı ve İşlevi
4 Mikrobiyal Hücre Yüzey Yapıları ve İnklüzyonlar
5 Mikrobiyal Hücre Yüzey Yapıları ve İnklüzyonlar
6 Mikrobiyal Metabolizma
7 Moleküler Mikrobiyoloji
8 Moleküler Mikrobiyoloji
9 Ara Sınav
10 Mikrobiyal Üreme ve Kontrolü
11 Farklı Çevresel Koşullarda Mikrobiyal Yaşam
12 Patojen mikroorganizmalar
13 İnsanlarda Mikrobiyal Etkileşimler
14 Virüsler ve Viroloji
Kaynaklar
Ders Notu

1- Mıchael T. Madigan, John M. Martinko, Jack Parker; Brock Biology Of Microorganisms 10th ed.

Ders Kaynakları

2-Simon Baker, Jane Nicklin, Naveed Khan, Richard Killington; Microbiology 3rd ed.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Mikrobiyolojinin konusu hakkında genel bilgiye sahip olur 4 4 4 4 5 2 1 1 0 1 0 0 3
2 Bakterilerin hücre yapıları, fonksiyonları, beslenme, üreme ve metabolizmaları konularında yorum yapabilir 4 4 4 4 5 2 1 1 0 1 0 0 3
3 Mikroorganizmaları sınıflandırabilir 4 4 4 4 5 2 1 1 0 1 0 0 3
4 Virüslerin genel karakterleri ve morfolojik özelliklerini açıklayabilir 4 4 4 4 5 2 1 1 0 1 0 0 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 60
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6