Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyoistatistik BIY 106 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bir araştırmada veri toplama, değerlendirme ve yorumlanmasının öğrenilmesi

Dersin İçeriği

İstatistikte temel kavramlar ve biyoloji alanında yapılan araştırmalarda kullanılan test metotları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İstatistik ve biyoistatistik kavramları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Araştırma ve araştırma konusunun nasıl belirlenmesi konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Araştırmanın niçin ve nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Hipotez kurma, teori kavramları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 Frekans tablosu oluşturma ve grafikler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
6 Örneklem seçimi, örnek sayısı hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
7 Elde edilen veri tiplerine göre hangi test metodunu kullanacağı ve bu test metotlarının nasıl kullanacağı konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
8 Elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım,
9 Korelasyon ve regresyon kavramları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İstatistikte temel kavramlar
2 Araştırma niçin ve nasıl yapılır
3 Örnekleme, veri toplama, sınıflandırma
4 Frekans tablosu oluşturma
5 Normal dağılım eğrisi ve kullanım alanı
6 T testi ve kullanım alanı
7 T testi
8 Z testi ve kullanım alanı
9 Ara Sınav
10 X2 Testi
11 X2 Testi
12 Varyans Analizi
13 Varyans Analizi
14 Regresyon ve korelasyon
Kaynaklar
Ders Notu

Dişçi, R., Temel ve Klinik Biyoistatistik, İstanbul Medikal Yayıncılık, 2008

Ders Kaynakları

1. Kocaçalışkan, İ., Bingöl, N.A., Biyoistatistik, Nobel Yayın Dağıtım, 2008
2. Karaali, S. İstatistiğe Giriş, İstanbul Üniversitesi Yayınlarından, Sayı: 3688, Fen Fakültesi No: 224, İstanbul Üniversitesi Basımevi, Istanbul, 1993.
3. Şenocak, M. Biyoistatistik İ.Ü. Yay. CTF No.214,Rektörlük No.4053, 1998

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 İstatistik ve biyoistatistik kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Araştırma ve araştırma konusunun nasıl belirlenmesi konusunda bilgi sahibi olur.
3 Araştırmanın niçin ve nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur.
4 Hipotez kurma, teori kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Frekans tablosu oluşturma ve grafikler hakkında bilgi sahibi olur.
6 Örneklem seçimi, örnek sayısı hakkında bilgi sahibi olur.
7 Elde edilen veri tiplerine göre hangi test metodunu kullanacağı ve bu test metotlarının nasıl kullanacağı konusunda bilgi sahibi olur.
8 Elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olur.
9 Korelasyon ve regresyon kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5