Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoistatistik | BIY 106 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bir araştırmada veri toplama, değerlendirme ve yorumlanmasının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | İstatistikte temel kavramlar ve biyoloji alanında yapılan araştırmalarda kullanılan test metotları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistik ve biyoistatistik kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Araştırma ve araştırma konusunun nasıl belirlenmesi konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Araştırmanın niçin ve nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Hipotez kurma, teori kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Frekans tablosu oluşturma ve grafikler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Örneklem seçimi, örnek sayısı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Elde edilen veri tiplerine göre hangi test metodunu kullanacağı ve bu test metotlarının nasıl kullanacağı konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
9 | Korelasyon ve regresyon kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistikte temel kavramlar | |
2 | Araştırma niçin ve nasıl yapılır | |
3 | Örnekleme, veri toplama, sınıflandırma | |
4 | Frekans tablosu oluşturma | |
5 | Normal dağılım eğrisi ve kullanım alanı | |
6 | T testi ve kullanım alanı | |
7 | T testi | |
8 | Z testi ve kullanım alanı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | X2 Testi | |
11 | X2 Testi | |
12 | Varyans Analizi | |
13 | Varyans Analizi | |
14 | Regresyon ve korelasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dişçi, R., Temel ve Klinik Biyoistatistik, İstanbul Medikal Yayıncılık, 2008 |
Ders Kaynakları | 1. Kocaçalışkan, İ., Bingöl, N.A., Biyoistatistik, Nobel Yayın Dağıtım, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistik ve biyoistatistik kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
2 | Araştırma ve araştırma konusunun nasıl belirlenmesi konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
3 | Araştırmanın niçin ve nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
4 | Hipotez kurma, teori kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
5 | Frekans tablosu oluşturma ve grafikler hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
6 | Örneklem seçimi, örnek sayısı hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
7 | Elde edilen veri tiplerine göre hangi test metodunu kullanacağı ve bu test metotlarının nasıl kullanacağı konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
8 | Elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
9 | Korelasyon ve regresyon kavramları hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |