Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Biyoloji I | BIY 101 | 1 | 4 + 2 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU, |
Dersin Yardımcıları | Biyoloji Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyoloji bilimi, ilgi alanı, yaşamsal moleküller, hücre yapısı, metabolizması ve bölünmesi konularında yeterli ve gerekli bilgilere sahip öğrenciler yetiştirmek |
Dersin İçeriği | Biyolojinin konusu, gelişimi, yaşamın inorganik ve organik temeli ve hücre düzeyinde yaşam şekli. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Canlılık öğretisinin on temasını açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Canlıların kimyasal içeriğini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Su ve çevrenin canlı için uygunluğunu açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliğini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Makromoleküllerin yapı ve işlevlerini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Metabolizmayı açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Hücre yapısını açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Zar yapısı ve işlevini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Hücre solunumu: Kimyasal enerji eldesini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Fotosentezi açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
11 | Hücreler arası iletişimi açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | Hücre döngüsü: Mitoz bölünmeyi açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
13 | Hücre döngüsü: Mayoz bölünmeyi açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Canlılık öğretisinin on teması | |
2 | Canlıların kimyasal içeriği | |
3 | Su ve çevrenin canlı için uygunluğu | |
4 | Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliği | |
5 | Makromoleküllerin yapı ve işlevleri | |
6 | Metabolizmaya giriş | |
7 | Hücre içinde yolculuk | |
8 | Zar yapısı ve işlevi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Hücre solunumu: Kimyasal enerji eldesi | |
11 | Fotosentez | |
12 | Hücrelerarası iletişim | |
13 | Hücre döngüsü: Mitoz bölünme | |
14 | Hücre döngüsü: Mayoz bölünme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Campbell, N.A. and Reece, J.B. 2008, Biyoloji. 6. Baskıdan Çeviri, Palme Yayınları: 381, Palme Yayıncılık, Ankara.
|
Ders Kaynakları | 2. Demirsoy, A. 1993, Yaşamın Temel Kuralları, Genel Biyoloji/Genel Zooloji, Cilt-I/Kısım I, Beşinci Baskı, Yayın No: 93-06-Y-0057-04, Meteksan A.Ş., Ankara, 770s. 3. Aktümsek, A. ve Konuk, M. 2013, Genel Biyoloji, 4. Basım, Yayın No: 599, Fen Bilimleri No: 56, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 225s. 4. Afyon, A., Kaya, M.A. ve Yağız, D. 2009, Genel Biyoloji Canlılar Bilimi, 3. Baskı, Nobel Yayın No: 715, Fen Bilimleri: 24, Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti. Ankara, 324s. 5. Simon, E.J. 2015, Biyoloji: Öz, Yayın No: 1178, Fen Bilimleri No: 097, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 382s. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Canlılık öğretisinin on temasını açıklama | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 0 | 3 |
2 | Canlıların kimyasal içeriğini açıklama | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 |
3 | Su ve çevrenin canlı için uygunluğunu açıklama | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 |
4 | Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliğini açıklama | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 0 | 5 |
5 | Makromoleküllerin yapı ve işlevlerini açıklama | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 0 | 4 |
6 | Metabolizmayı açıklama | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 0 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 |
7 | Hücre yapısını açıklama | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 1 | 4 |
8 | Zar yapısı ve işlevini açıklama | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 1 | 4 |
9 | Hücre solunumu: Kimyasal enerji eldesini açıklama | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 1 | 4 |
10 | Fotosentezi açıklama | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 1 | 4 |
11 | Hücreler arası iletişimi açıklama | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 1 | 4 |
12 | Hücre döngüsü: Mitoz bölünmeyi açıklama | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 1 | 4 |
13 | Hücre döngüsü: Mayoz bölünmeyi açıklama | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 1 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |