Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyologlar İçin Matematik | BIY 107 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRKOL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRKOL, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyolojik biliminde matematiksel yöntemler gittikçe artan biçimde kullanılıyor olduğundan biyoloji biliminden ve özellikle sağlık bilimlerinden seçilmiş konuların matematiksel çözümlerini ve açıklamalarını yapma ve alan ile ilgili problemlere matematiksel açıdan yaklaşma disiplinini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kümeler teorisi, fonksiyonlar, istatistiksel fonksiyonlar, envanter problemleri ile ilgili fonksiyonların elde edilişi ve kullanılışı, limit ve süreklilik, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve bunların biyoloji bilimindeki uygulanış biçimlerini örnekleme, türev ve diferansiyel, türevin uygulamaları, integral, çok değişkenli fonksiyonlar ve uygulamaları, kombinatöriyel hesaplar, olasılık hesapları, genetik ve olasılık. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Matematiksel kavramları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Biyoloji bilimi ile ilgili problemlere matematiksel yaklaşımlar geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler Teorisi | |
2 | Fonksiyonlar | |
3 | Limit ve Süreklilik | |
4 | Üstel Fonksiyonlar | |
5 | Logaritmik Fonksiyonlar | |
6 | Türev ve Diferansiyel | |
7 | Türevin Uygulamaları ve Grafik Çizimleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Özel Fonksiyonların Türevleri ve Grafik Çizimleri | |
11 | Türevin Uygulamaları | |
12 | İntegral ve Sayısal İntegralleme | |
13 | Kombinatöriyel Hesaplar | |
14 | Olasılık Hesapları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aşağıda temel ders kaynağı olarak belirttiğim materyalden ve temel matematik kaynaklarından konu ile ilgili derlenmiş olan ders notları. |
Ders Kaynakları | Prof. Dr. Rüstem KAYA, Sağlık Bilimciler ve Biyologlar İçin Matematik, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Basımevi, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Matematiksel kavramları kavrar. | |||||||||||||
2 | Biyoloji bilimi ile ilgili problemlere matematiksel yaklaşımlar geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |