Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Anatomisi ve Morfolojisi | BIY 207 | 3 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitkilerin anatomilerinin ve morfolojilerinin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Bitkilerdeki doku, organ ve sistemlerin yapısı, bu yapıların anatomik ve morfolojik özelliklerinin incelenmesi ve tanınması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitki anatomisinin temel kavramlarını öğrenir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
2 | Bitki hücre doku ve organları arasında ilişki kurulmasını sağlayabilir. | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Bitki organlarının morfolojik ve anatomik yapısını kavrar. | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Bitkilerin morfolojik ve anatomik özelliklerini ifade edebilir. | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Farklı bitki gruplarını anatomik ve morfolojik olarak irdeleyebilir. | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
6 | Farklı habitatlara adaptasyonlarına göre bitkileri anatomik ve morfolojik yönden yorumlayabilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre Çeperi ve Vaskülar Kambiyum | |
2 | Meristamatik Dokular | |
3 | Epidermis, Peridermis, Parankima | |
4 | Kollenkima, Sklerenkima, Ksilem, Floem, Salgı Sistemi | |
5 | Yaşam Süresi, Habitus, Hayat Formları | |
6 | Kök Anatomisi ve Morfolojisi | |
7 | Gövde Anatomisi ve Morfolojisi | |
8 | Yaprak Anatomisi ve Morfolojisi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Çiçek Anatomisi ve Morfolojisi | |
11 | Inflorsecence Morfolojisi | |
12 | Meyva Anatomisi ve Morfolojisi | |
13 | Tohum Anatomisi ve Morfolojisi | |
14 | Tohum ve Meyvaların Dağılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bitki Morfolojisi ve Anatomisi; Kamil Coşkunçelebi, Serdar Makbul, Osman Beyazoğlu; Ra Kitabevi; 2015. |
Ders Kaynakları | Sabri Özyurt, Bitki Anatomisi, Ege Üniversitesi Yayınları No:50, 1992 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitki anatomisinin temel kavramlarını öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
2 | Bitki hücre doku ve organları arasında ilişki kurulmasını sağlayabilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
3 | Bitki organlarının morfolojik ve anatomik yapısını kavrar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
4 | Bitkilerin morfolojik ve anatomik özelliklerini ifade edebilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | |
5 | Farklı bitki gruplarını anatomik ve morfolojik olarak irdeleyebilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
6 | Farklı habitatlara adaptasyonlarına göre bitkileri anatomik ve morfolojik yönden yorumlayabilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |