Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tohumlu Bitkiler Sistematiği | BIY 204 | 4 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ülkemiz florasında bulunan bitkileri tanıyabilen, tohumlu bitkilerin sınıf, ordo, familya, cins ve türlerin genel özelliklerini ve kullanım alanlarını bilen ve sistematiğini yapabilen yeterlilikte öğrenci yetiştirebilmek |
Dersin İçeriği | Tohumlu bitkilerin sınıf, ordo ve familyalarının genel özellikleri ve sistematiği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitki isimlendirilmesini örneklerle açıklayabilme | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
2 | Bitki teşhisinde izlenen yolları sıralayabilme | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
3 | İlkin kara bitkilerinin genel özelliklerini söyleyebilme | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | Gymnospermler ve Angiospermler arasındaki farkları analiz edebilme | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Dikotiledon ve Monokotiledonlar arasındaki farkları analiz edebilme | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Teşhiste kullanılan belli başlı terimleri açıklayabilme | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
7 | Arazide gördüğü Magnoliidae, Caryophyllidae, Hamamalidae, Dilleniidae, Rosidae Asteridae ordoları ve Liliopsida sınıfına ait bitkileri ayırt edebilme | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taksonomik Kategoriler | |
2 | Bitkilerin İsimlendirilmesi ve Botanik İsimleri | |
3 | Bitki Tayini ve Bitkilerin Sınıflandırma Sistemi | |
4 | İlkin Kara Bitkileri Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
5 | Gymnospermlerin Genel Özellikleri | |
6 | Gymnosperimlerin Sınıflandırılması | |
7 | Angiospermlerin Genel Özellikleri | |
8 | Dikotelidonların Genel Özellikleri Magnoliidae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Caryophyllidae ve Hamamalidae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
11 | Dilleniidae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
12 | Rosidae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
13 | Asteridae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
14 | Monokotiledonların Genel Özellikleri ve Liliopsida Sınıfının Sınıflandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk, G., Bekat, L., Leblebici, E., 1998, Tohumlu Bitkiler Sistematiği 2.Principle of Angispermae takonomy 3. Flora of Turkey and the East Aegean Islands |
Ders Kaynakları | Botanical Latin Flowering plant families of the world |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitki isimlendirilmesini örneklerle açıklayabilme | |||||||||||||
2 | Bitki teşhisinde izlenen yolları sıralayabilme | |||||||||||||
3 | İlkin kara bitkilerinin genel özelliklerini söyleyebilme | |||||||||||||
4 | Gymnospermler ve Angiospermler arasındaki farkları analiz edebilme | |||||||||||||
5 | Dikotiledon ve Monokotiledonlar arasındaki farkları analiz edebilme | |||||||||||||
6 | Teşhiste kullanılan belli başlı terimleri açıklayabilme | |||||||||||||
7 | Arazide gördüğü Magnoliidae, Caryophyllidae, Hamamalidae, Dilleniidae, Rosidae Asteridae ordoları ve Liliopsida sınıfına ait bitkileri ayırt edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |