Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tohumlu Bitkiler Sistematiği BIY 204 4 3 + 2 4 6
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ülkemiz florasında bulunan bitkileri tanıyabilen, tohumlu bitkilerin sınıf, ordo, familya, cins ve türlerin genel özelliklerini ve kullanım alanlarını bilen ve sistematiğini yapabilen yeterlilikte öğrenci yetiştirebilmek
Dersin İçeriği Tohumlu bitkilerin sınıf, ordo ve familyalarının genel özellikleri ve sistematiği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bitki isimlendirilmesini örneklerle açıklayabilme Anlatım, Eğitsel Oyun,
2 Bitki teşhisinde izlenen yolları sıralayabilme Anlatım, Eğitsel Oyun,
3 İlkin kara bitkilerinin genel özelliklerini söyleyebilme Anlatım, Eğitsel Oyun,
4 Gymnospermler ve Angiospermler arasındaki farkları analiz edebilme Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
5 Dikotiledon ve Monokotiledonlar arasındaki farkları analiz edebilme Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
6 Teşhiste kullanılan belli başlı terimleri açıklayabilme Anlatım, Eğitsel Oyun,
7 Arazide gördüğü Magnoliidae, Caryophyllidae, Hamamalidae, Dilleniidae, Rosidae Asteridae ordoları ve Liliopsida sınıfına ait bitkileri ayırt edebilme Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Taksonomik Kategoriler
2 Bitkilerin İsimlendirilmesi ve Botanik İsimleri
3 Bitki Tayini ve Bitkilerin Sınıflandırma Sistemi
4 İlkin Kara Bitkileri Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması
5 Gymnospermlerin Genel Özellikleri
6 Gymnosperimlerin Sınıflandırılması
7 Angiospermlerin Genel Özellikleri
8 Dikotelidonların Genel Özellikleri Magnoliidae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması
9 Ara Sınav
10 Caryophyllidae ve Hamamalidae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması
11 Dilleniidae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması
12 Rosidae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması
13 Asteridae Ordosunun Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması
14 Monokotiledonların Genel Özellikleri ve Liliopsida Sınıfının Sınıflandırılması
Kaynaklar
Ders Notu 1.Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk, G., Bekat, L., Leblebici, E., 1998, Tohumlu Bitkiler Sistematiği
2.Principle of Angispermae takonomy
3. Flora of Turkey and the East Aegean Islands
Ders Kaynakları Botanical Latin
Flowering plant families of the world
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Bitki isimlendirilmesini örneklerle açıklayabilme
2 Bitki teşhisinde izlenen yolları sıralayabilme
3 İlkin kara bitkilerinin genel özelliklerini söyleyebilme
4 Gymnospermler ve Angiospermler arasındaki farkları analiz edebilme
5 Dikotiledon ve Monokotiledonlar arasındaki farkları analiz edebilme
6 Teşhiste kullanılan belli başlı terimleri açıklayabilme
7 Arazide gördüğü Magnoliidae, Caryophyllidae, Hamamalidae, Dilleniidae, Rosidae Asteridae ordoları ve Liliopsida sınıfına ait bitkileri ayırt edebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
1. Ara Sınav 65
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6