Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Sağlığı | SAU 089 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biology Department Research Assistants |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The aim of this course is to learn about the impact of the environment on health, understand the environmental issues caused by population growth and development, and evaluate them from the perspective of occupational health. |
Dersin İçeriği | This course covers the following topics: the concept of environmental health and determinants of health, air pollution, water pollution, solid waste, radiation, noise, food safety, soil pollution, energy, waste, occupational diseases, accidents and poisonings, preventive measures in environmental health, approaches to environmental issues, and environmental health in the world and Turkey. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre sağlığının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Çalışan sağlığını açıklar. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Çevre Sağlığı açısından koruyucu çalışmaları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Çevre, insan ve sağlık arasındaki ilişkileri değerlendirir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Çevre kirliliği ve sağlık ilişkisinin temel özelliklerini ifade eder. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Çevre Sağlığı sorunlarını özetler. | Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Sağlığı Kavramı ve Sağlığın Belirleyicileri | |
2 | Hava kirliliği | |
3 | Su kirliliği | |
4 | Katı atıklar | |
5 | Radyasyon | |
6 | Toprak kirliliği | |
7 | Gürültü kirliliği | |
8 | Ara Sınavlar | |
9 | Gıda güvenliği | |
10 | Eneji ve İsraf | |
11 | Meslek Hastalıkları, Kazalar ve Zehirlenmeler | |
12 | Çevre Sağlığında Koruyucu Önlemler | |
13 | Çevre Sorunlarına Yaklaşım | |
14 | Dünyada ve Türkiye'de Çevre Sağlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Akdur, R., (2011). “Çevre Sağlığı”, Halk Sağlığı, (Ed: Birgül Piyal). 1.bs. Ankara : Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, Yayın No:92. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre sağlığının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
2 | Çalışan sağlığını açıklar. | |||||||||||||
3 | Çevre Sağlığı açısından koruyucu çalışmaları açıklar. | |||||||||||||
4 | Çevre, insan ve sağlık arasındaki ilişkileri değerlendirir. | |||||||||||||
5 | Çevre kirliliği ve sağlık ilişkisinin temel özelliklerini ifade eder. | |||||||||||||
6 | Çevre Sağlığı sorunlarını özetler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 47 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,88 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |