| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mathematıcs and Art | SAU 075 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK GÖZÜKIZIL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Introduce different aspects of mathematics |
| Dersin İçeriği | Pure and applied mathematics , Paradoxes and math games ,analytical thinking and logic , culture of mathematics. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mathematical thinking | Lecture, Question-Answer, Brain Storming, Discussion, Problem Solving, Role Playing, Lab / Workshop, Sightseeing, | True False Tests, Short Answer Tests, |
| 2 | Objective perspective | Lecture, Question-Answer, Brain Storming, Discussion, Problem Solving, Role Playing, Lab / Workshop, Sightseeing, | |
| 3 | Abstract thinking | Brain Storming, Discussion, Problem Solving, Role Playing, Lab / Workshop, Sightseeing, Lecture, Question-Answer, | |
| 4 | Aesthetic review | Lecture, Question-Answer, Brain Storming, Discussion, Problem Solving, Role Playing, Lab / Workshop, Sightseeing, | True False Tests, Short Answer Tests, |
| 5 | Look at art through the eyes of mathematics | Lecture, Question-Answer, Brain Storming, Discussion, Problem Solving, Role Playing, Lab / Workshop, Sightseeing, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Random and Randomness | |
| 2 | the language of numbers and mathematical models | |
| 3 | Pure Mathematics | |
| 4 | Applied Mathematics | |
| 5 | Analytical thinking and philosophy | |
| 6 | Aesthetics and Mathematics | |
| 7 | Paradoxes | |
| 8 | Culture of mathematics | |
| 9 | Math games | |
| 10 | Midterm | |
| 11 | Create a new math games | |
| 12 | Intuition and imagination | |
| 13 | Certainty and proof | |
| 14 | to enjoy mathematics |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Mathematical thinking |
| 2 | Objective perspective |
| 3 | Abstract thinking |
| 4 | Aesthetic review |
| 5 | Look at art through the eyes of mathematics |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
| Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 1 | 16 |
| Mid-terms | 1 | 6 | 6 |
| Quiz | 2 | 3 | 6 |
| Assignment | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 62 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||