Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme | SNF 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Okul dışı ortamlardan olan müzeler, bilim merkezleri, teknokentler, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri vb., fen ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek ortamlardır. Öğrencilere bu ortamların tanıtılması, bu ortamlardan fen derslerinde nasıl yararlanılabileceğinin, ders planının nasıl hazırlanacağının ve uygulanacağının anlatılması ve uygulamaların yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Fen öğretiminde kullanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarını tanımak ve bu ortamlarda ders planı oluşturmak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul dışı öğrenme ortamlarını tanır | ||
2 | Okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitimi açısından önemini kavrar | ||
3 | Okul dışı öğrenme ortamları için hazırlanan derslerin ve materyallerin sahip olması gereken özellikleri anlar | ||
4 | Gidillen ortama uygun ders planları ve materyaller hazırlar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul dışı öğrenme ortamları nelerdir? | |
2 | Okul dışı öğrenmenin fen eğitimi açısından önemi | |
3 | Okul dışı öğrenme ortamlarının Türkiye ve Dünyadaki örneklerini tanıma | |
4 | Okul dışı öğrenme ortamı için hazırlanan materyaller ve ders planlarında dikkat edilmesi gerekenler | |
5 | Örnek materyallerin incelenmesi | |
6 | Seçilen bir okul dışı öğrenme ortamının ziyaret edilmesi | |
7 | Ziyaret okul dışı öğrenme ortamı için ders planı ve çalışma kağıdı hazırlama | |
8 | Hazırlanan ders planları ve çalışma kağıtlarının sınıfça incelenmesi | |
9 | Seçilen bir okul dışı öğrenme ortamının ziyaret edilmesi | |
10 | Ziyaret okul dışı öğrenme ortamı için ders planı ve çalışma kağıdı hazırlama | |
11 | Hazırlanan ders planları ve çalışma kağıtlarının sınıfça incelenmesi | |
12 | Sanal müzelerin tanıtımı | |
13 | Sanal müzeler ile ilgili ders planı hazırlama | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Laçin Şimşek, C. (2020) (ed.). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem A yayıncılık. Şen, A. İ. (2019). (ED). Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Ankara: Pegem A. |
Ders Kaynakları | [1] Laçin Şimşek, C. (2020) (ed.). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem A yayıncılık. [2] Şen, A. İ. (2019). (ED). Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Ankara: Pegem A. [3] Aydoğdu, Mustafa., Teoman Kesercioğlu. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | X | |||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | |||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul dışı öğrenme ortamlarını tanır | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitimi açısından önemini kavrar | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Okul dışı öğrenme ortamları için hazırlanan derslerin ve materyallerin sahip olması gereken özellikleri anlar | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | ||
4 | Gidillen ortama uygun ders planları ve materyaller hazırlar | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |