Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokullarda Demokrasi Temelli Hak ve Sorumluluk Eğitimi | SNF 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Demokrasi, hak ve sorumluluk ilişkisini kavrayabilme, hak ve sorumluluk odaklı toplumsal sorunları analiz edebilme, Hak ve sorumluluk odaklı yaşanan sorunların çözümünde eğitim çalışmalarının önemini ve gerekliğini fark edebilme, Dünyada ve Türkiye’de demokrasi, hak ve sorumluluk eğitimi uygulamalarından haberdar olabilme, Hak ve sorumluluk eğitiminin bileşenlerini analiz edebilme, demokrasi temelli hak ve sorumluluk eğitimi süreci tasarlayabilme |
Dersin İçeriği |
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hak ve sorumluluk kavramları ile eğitim arasındaki ilişkileri fark eder | ||
2 | Türkiye ve dünyadaki demokrasi, hak ve sorumluluk eğitimi çalışmalarından haberdar olur | ||
3 | Hak ve sorumluluk eğitimi süreçleri tasarlar | ||
4 | Demokrasi, hak ve sorumluluk eğitimi odaklı tez ya da makale çalışmaları için zihinsel bir temel oluşturur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram, değer ve davranış biçimi olarak demokrasi, hak ve sorumluluk | |
2 | Demokrasi, hak ve sorumluluk olgularının temelleri | |
3 | İnsan-toplum-hak-sorumluluk-demokrasi ilişkisi | |
4 | Hak-sorumluluk odaklı toplumsal sorunlar ve eğitim | |
5 | Hak-sorumluluk eğitiminden sorumlu kişiler ve kurumlar, | |
6 | Türkiye’de ve dünyada demokrasi, hak ve sorumluluk eğitimi çalışmaları | |
7 | Hak ve sorumluluk eğitimi yaklaşım ve modelleri I | |
8 | Hak ve sorumluluk eğitimi yaklaşım ve modelleri II | |
9 | Sorumluk eğitiminin bileşenleri: Amaç ve Kapsam | |
10 | Sorumluk eğitiminin bileşenleri: İlkeler ve yöntemler | |
11 | Sorumluk eğitiminin bileşenleri: Eğitim ortamları | |
12 | Sorumluk eğitiminin bileşenleri: Ölçme ve değerlendirme | |
13 | Sorumluluk eğitiminde temel sorun alanları ve çözüm yolları | |
14 | Hak ve Sorumluluk Eğitimi Odaklı Program Çalışması Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | · Yeşil, R. (2021). Tohum Sorun: Sorumluluk ve Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları., · Yeşil, R. (2002). Okul ve Ailede İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınevi. · Özen, Y. (2015). Çocuklarda Sorumluluk Eğitmi. İstanbul: Yason Yayınları., · Douglass, N.H. (2001). Saygı ve Sorumluluk Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Pegem Akademi Yayınları · Kuçuradi, İ. Ve Tepe, H. (Eds.) (2020). Türkiye’de ve Dünyada İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. · Günay, M. Ve Gündoğan G. (2015). İnsan Hakları ve Eğitimi. İzmir: İlya Yayınevi. · Turan, R. (Edit) (2019). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. · Karaköse, R. (2010). Ailede Sorumluluk Eğitimi. Ankara: Timaş Yayınları. Acun, İ. (Edit) (2019). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | X | |||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | |||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hak ve sorumluluk kavramları ile eğitim arasındaki ilişkileri fark eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Türkiye ve dünyadaki demokrasi, hak ve sorumluluk eğitimi çalışmalarından haberdar olur | ||||||||
3 | Hak ve sorumluluk eğitimi süreçleri tasarlar | ||||||||
4 | Demokrasi, hak ve sorumluluk eğitimi odaklı tez ya da makale çalışmaları için zihinsel bir temel oluşturur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 4 | 8 | 32 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |