Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Web 2.0 Araçları Kullanımı | SNF 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUAT KOL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur Saydam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dersi alan öğrencilerin eğitim öğretim faaliyetlerinde WEB 2.0 araçlarını daha bilinçli ve etkin olarak kullanabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitimde teknoloji kullanımı, Eğitimde teknoloji kullanımının olumlu olumsuz yönleri, WEB Araçları (WEB 1.0, WEB 2.0, WEB 3.0), Eğitimde WEB 2.0 Araçlarının Kullanımı, Eğitimde WEB 2.0 Araçlarının Etkililiği, Yaygın olarak Kullanılan WEB 2.0 Araçları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Eğitimde teknoloji kullanımı | |
3 | Eğitimde teknoloji kullanımının olumlu/olumsuz yönleri | |
4 | WEB Araçları (WEB 1.0, WEB 2.0) | |
5 | WEB Araçları (WEB 3.0, WEB 4.0) | |
6 | Eğitimde WEB 2.0 Araçlarının Etkililiği | |
7 | Yaygın olarak Kullanılan WEB 2.0 Araçları | |
8 | Yaygın olarak Kullanılan WEB 2.0 Araçları | |
9 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
10 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
11 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
12 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
13 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları.
|
Ders Kaynakları | İlgili akademik yayınlar. Gümüş, S., Sözeri, M. C., Özcan, S. (2020). Eğitim Ortamları İçin Web 2.0 Araçları Rehberi. Kitapyurdu Doğrudan Yayn. İşbulan, O., Demir Kaymak, Z., Kıyıcı, M. (2019). 101 Araçla Web 2.0. Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | ||||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | ||||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |