Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okumanın Nörolojik Temelleri | SNF 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Okuma eğitiminin verildiği ilkokul çağındaki çocukların dil eğitiminde ön plana çıkan nörolojik yaklaşımları öğrenebilme ve öğretim sürecine yansıtabilme. |
Dersin İçeriği | Okuma becerisi, Beynin yapısı ve görevleri, Beyin Gelişimi ve dil, Okumanın nörolojik boyutu, Okuma becerisinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar, Beyin temelli okuma öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okuma becerisinin gelişimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
2 | Okumanın nörolojik boyutunu kavrar. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Okuma becerisinin öğretiminde beyin temelli, nörolojik yaklaşımları bilir ve uygular. | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma becerisi | |
2 | Okuma becerisi | |
3 | Beynin yapısı ve görevleri | |
4 | Beynin yapısı ve görevleri | |
5 | Beyin gelişimi ve dil | |
6 | Beyin gelişimi ve dil | |
7 | Okumanın nörolojik boyutu | |
8 | Okumanın nörolojik boyutu | |
9 | Ara sınav | |
10 | Okuma becerisinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar | |
11 | Okuma becerisinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar | |
12 | Beyin temelli okuma öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | |
13 | Beyin temelli okuma öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | |
14 | Beyin temelli okuma öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | (1) Dehaene, S. (2014). Beyin Nasıl Okur. İstanbul: Alfa Yayıncılık. (2) Friederici, A.D. (2017). Language in Our Brain?: The Origins of a Uniquely Human Capacity. The MIT Press. (3) Maruszewski, M. (2017). Language Communication and the Brain?: A Neuropsychological Study. De Gruyter Mouton. (4) Arbib, M. A. (2012). How the Brain Got Language?: The Mirror System Hypothesis. Oxford University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | X | |||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | |||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okuma becerisinin gelişimini bilir. | ||||||||
2 | Okumanın nörolojik boyutunu kavrar. | ||||||||
3 | Okuma becerisinin öğretiminde beyin temelli, nörolojik yaklaşımları bilir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |