Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Program Geliştirme Süreci ve İlkokul Programı İncelemesi | SNF 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Program geliştirme işlem basamaklarının ilkokul programına yansımalarını kavrayabilme, ilkokul programın temel bileşenlerini ve aralarındaki ilişkileri fark edebilme, ilkokul çocuğu gelişim özellikleri ile ilkokul programının kapsamını (felsefi, bireysel, psikolojik, sosyal temelleri ve içeriği) ilişkilendirebilme, ilkokul programını uygulanabilirlik yönüyle tartışabilme, ilkokul çocuklarına uygun kısa süreli eğitim programı tasarlayabilme |
Dersin İçeriği | Eğitimde program geliştirme (ihtiyaç analizi, hedef yazımı, içerik belirleme, eğitim durumu düzenleme) ve inceleme/değerlendirme süreci, program değerlendirme türleri ve süreci, ilkokul programının felsefi, bireysel, psikolojik ve sosyal temelleri, ilkokul programının temel bileşenleri, amaçlar, içerik, eğitim durumları, ölçme ve değerlendirme bileşenleri, bileşenler arasındaki ilişkiler, ilkokul programının felsefi, psikolojik, sosyal temelleri ve eğitim ortamlarına yansımaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Plan ve program geliştirme süreçlerini kavrar | ||
2 | İlkokul programının psikolojik, bireysel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi temellerinin farkında varır | ||
3 | İlkokul programının amaç-içerik-eğitim durumu-değerlendirme bileşenlerini ve aralarındaki ilişkileri kavrar | ||
4 | Belirlenmiş amaçlara uygun plan ve program oluşturma ve geliştirme becerisi gelişir. | ||
5 | Tez ya da makale çalışmalarında program geliştirme becerilerini kullanabilme yetkinliği kazanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı (Dersin kapsamı, amacı, dersin öğretim yöntemleri, öğrenci başarısını değerlendirme yöntem ve uygulamaları, dersin sınıf eğitimi doktora programı açısından önemi) | |
2 | Program geliştirme süreci | |
3 | Program inceleme ve değerlendirme süreci | |
4 | İlkokul programının felsefi, bireysel, psikolojik, sosyal temelleri ve ilkokul çocuğu gelişim özellikleri | |
5 | İlkokul programının bileşenleri ve aralarındaki ilişkiler | |
6 | İlkokul programın amaç bileşeni (Ödev 1) | |
7 | Programın içerik bileşeni (Ödev 2) | |
8 | Programın eğitim durumu bileşeni olarak öğretim yöntem ve teknikleri (Ödev 3) | |
9 | Programın eğitim durumu bileşeni olarak öğretim araç ve materyalleri | |
10 | Programın eğitim durumu bileşeni olarak öğretim eğitim ortamlarının boyutları (Ödev 4) | |
11 | Programın değerlendirme bileşeni olarak ölçme araç ve yöntemleri | |
12 | Programın değerlendirme bileşeni olarak karar verme süreçleri (Ödev 5) | |
13 | İlkokul programının uygulanabilirlik sorunları | |
14 | Program inceleme raporları sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | · Açıkgöz, Ü.K. (2014). Aktif Öğrenme. İzmir: Biliş Yayıncılık. · Akpınar, B. (2017). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. ISBN: 9786052327449 · Demeuse, M. Ve Strauven, Christine. (2016). Eğitimde Program Geliştirme: Politik Kararlardan Uygulamaya. (Çev. Y. Budak). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. ISBN: 9786053185185. · Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. ISBN: 9786053180265 · Demirel, Ö. (Editör). (2015). Eğitimde Yeni Yönelişler. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. ISBN: 9789758792740 · Ellis, A.K. (2015). Eğitim Programı Modelleri. (Çev. A. Arı). Ankara: Eğitim Yayınevi. ISBN: 9786055176907. · Hewitt T.W. (2018). Eğitimde Program Geliştirme. (Çev. S. Arslan). Ankara: Nobel Yayınevi. ISBN: 9786053208303 · Küçükahmet, L. (2017). Program Geliştirme ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayınevi. · Oral, B. ve Yazar, T. (2017). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Alademi Yayınları. · Sönmez, V. (2015). Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayınevi. ISBN: 9786051700410. · Sönmez, V. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayınevi. ISBN: 9789944474306. · Sönmez, Veysel. (2015). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayınevi. · Uşun, S. (2016). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. ISBN: 9786054434862 · Yeşil, R. ve Yeşil, S. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Kırşehir: Öğrenci Kitabevi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | X | |||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | |||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Plan ve program geliştirme süreçlerini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | İlkokul programının psikolojik, bireysel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi temellerinin farkında varır | ||||||||
3 | İlkokul programının amaç-içerik-eğitim durumu-değerlendirme bileşenlerini ve aralarındaki ilişkileri kavrar | ||||||||
4 | Belirlenmiş amaçlara uygun plan ve program oluşturma ve geliştirme becerisi gelişir. | ||||||||
5 | Tez ya da makale çalışmalarında program geliştirme becerilerini kullanabilme yetkinliği kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |