Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuklarda Temel Fen Kavramlarının Gelişimi | SNF 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kavram gelişimi etkili fen öğreniminde önemli bir yere sahiptir. Bunun gerçekleşebilmesi için öğretmenlerin kavram gelişiminin, bu gelişimi etkileyen faktörlerin, yaygın olan hatalı düşüncelerin farkında olması ve bunları giderecek nitelikte etkinlikler hazırlayabilmesi gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Kavram gelişimi, çocuklarda fen kavramlarının gelişimi, fen kavramlarının gelişimini etkileyen faktörler, kavram yanılgıları, kavram yanılgılarını gidermek için etkinlik hazırlama |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kavramı tanımlar, kavram gelişim süreçlerini anlar | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | kavram yanılgılarını fark eder | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
3 | kavram yanılgılarını gidermek için etkinlik tasarlar | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram nedir? Neden Önemlidir? | |
2 | Çocuklarda bilişsel gelişim ve kavram gelişimi | |
3 | Kavram öğretiminde kullanılan teknikler | |
4 | Fen kavramlarının gelişimini etkileyen faktörler | |
5 | Fen kavramlarının öğretiminde dikkat edilmesi gereken hususlar | |
6 | Kavram yanılgıları | |
7 | Çocukların hatalı düşünceleri ile önceki çağlarda yaşamış bilim insanlarının düşünceleri arasındaki benzerlikler, paralellikler | |
8 | Kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesinde kullanılan teknikler | |
9 | ara sınav | |
10 | İlkokul düzeyi kavramları ile ilgili yanılgıların tartışılması | |
11 | İlkokul düzeyi kavramları ile ilgili yanılgıların tartışılması | |
12 | İlkokul düzeyi kavramları ile ilgili yanılgıların tartışılması | |
13 | İlkokul düzeyi kavramları ile ilgili yanılgıların tasarlama | |
14 | İlkokul düzeyi kavramları ile ilgili yanılgıların tasarlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Laçin Şimşek, C. (Ed.) (2020) Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi (Ed), Pegem A Yayıncılık Laçin Şimşek, C. (2019). Çocukların Temel Fen Kavramları ile ilgili düşünceleri. Pegem A Yayıncılık Harlen, W. (1985). Primary science. Taking the plunge. London: Heinnemann Educational. Osborne, R.and Freyberg, P. (1985). Learning in Science: The implications of children’s science. Hong Kong: Heinemann. Öztuna Kaplan, A. (2020). İlkokulda Temel Fen Bilimleri. Nobel yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | X | |||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | |||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | kavramı tanımlar, kavram gelişim süreçlerini anlar | 0 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
2 | kavram yanılgılarını fark eder | 5 | 5 | ||||||
3 | kavram yanılgılarını gidermek için etkinlik tasarlar | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 6 | 24 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |