Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Probabılıty and Statıstıcs For Engıneers | CIE 555 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA AKPINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik çalışmaları ve bilimsel çalışmalar yapabilmek için gereken olasılık ve istatistik bilgilerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Giriş, Tanımlayıcı istatistik, Olasılığın elemanları, Rasgele değişkenler ve beklenti, Özel rasgele değişkenler, Örnekleme istatistiğinin dağılımı, Parametre tahmini, Hipotez testi, Regresyon, Varyans analizi, Uyum iyiliği ve küme veri analizi, Parametrik olmayan hipotez testi, Kalite kontrolü, Yaşam süresi testi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Olasılığa ve istatistiğe ilişkin kavramları öğrenir | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Karmaşık olasılık problemlerini matematiksel modellerini tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Tekrar eden olayların sonuçlarının beklentisini ve varyansını hesaplar | Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Bilgisayar mühendisliği problemlerine çözümler sunar | Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Yazılımlar kullanarak olasılık problemlerini çözer | Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
6 | Teorik ve istatistiksel tekniklerle problemi çözebilme becerisi kazanır | Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
7 | Verilerin analizini istatistiksel yöntemler kullanarak yapabilir | Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
8 | Hipotez testleri oluşturabilir ve onları çözebilir | Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Tanımlayıcı İstatistik | |
3 | Olasılığın Elemanları | |
4 | Rasgele Değişkenler ve Beklenti | |
5 | Özel Rasgele Değişkenler | |
6 | Örnekleme İstatistiğinin Dağılımı | |
7 | Parametre Tahmini | |
8 | Hipotez Testi | |
9 | Regresyon | |
10 | Varyans Analizi | |
11 | Uyum İyiliği Testleri ve Küme Veri Analizi | |
12 | Parametrik Olmayan Hipotez Testi | |
13 | Kalite Kontrolü | |
14 | Yaşam Süresi Testi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Olasılık ve İstatistiğe Giriş Mühendisler ve Fenciler İçin, Sheldon M. Ross, Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Salih Çelebioğlu, Prof. Dr. Reşat Kasap, 4. Basımdan Çeviri, Nobel, 2012 |
Ders Kaynakları | Olasılık ve İstatistiğe Giriş Mühendisler ve Fenciler İçin, Sheldon M. Ross, Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Salih Çelebioğlu, Prof. Dr. Reşat Kasap, 4. Basımdan Çeviri, Nobel, 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Olasılığa ve istatistiğe ilişkin kavramları öğrenir | |||||||
2 | Karmaşık olasılık problemlerini matematiksel modellerini tanımlar | |||||||
3 | Tekrar eden olayların sonuçlarının beklentisini ve varyansını hesaplar | |||||||
4 | Bilgisayar mühendisliği problemlerine çözümler sunar | |||||||
5 | Yazılımlar kullanarak olasılık problemlerini çözer | |||||||
6 | Teorik ve istatistiksel tekniklerle problemi çözebilme becerisi kazanır | |||||||
7 | Verilerin analizini istatistiksel yöntemler kullanarak yapabilir | |||||||
8 | Hipotez testleri oluşturabilir ve onları çözebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |