Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Desıgn and Sımulatıon Of The Networks | CIE 553 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar ağlarının modellenmesi ve simülasyonu ile ilgili temelleri kazanmak, · Temel bir bilgisayar ağının bileşenlerinin tasarımını öğrenmek, · Ns-2 ağ simülatörünün kullanımını öğrenmek, · Kablolu ve kablosuz ağların araştırılması ve geliştirilmesi işlemlerini yazılım araçları kullanarak gerçekleştirebilmek ve . Büyük ölçekli sistemlerin simülasyonunu gerçekleştirmek |
Dersin İçeriği | Bilgisayar ağları tasarım prensipleri, ayrık olay modelleme ve ağ tasarımına uygulanması. ağ tasarım algoritmaları, merkezi ağ tasarımı, En kısa yol algoritmalarının bilgisayar ağ tasarımına uygulanması. Statik, dinamik, çok merkezli ve oğul zekası tabanlı yönlendirme algoritmaları. Ağ güvenilirlik analizi. Sayısal programlama teknikleri. Dağıtık ağ tasarımı. Kablosuz ve algılayıcı ağ tasarımı. Ölçeklenebilirlik analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modelleme ve simülasyon(M&S) konusunu kavrar | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | M&S araçlarını ağ araştırmasında kullanır | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Ayrık olay modelleme yaklaşımın ağlarda kullanır | Eğitsel Oyun, | |
4 | Ns-2 paketini kullanabilir | Eğitsel Oyun, | |
5 | Kablosuz ağların simülasyonunu ns2 altında gerçekleştirir | Eğitsel Oyun, | |
6 | Büyük ölçekli ağların simülasyonunu kurabilir | Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modelleme Ve Simülasyon Teorisine Giriş | |
2 | Ayrık olaylı modelleme ve bilgisayar ağlarının modellenmesi ve simülasyonu | |
3 | Bilgisayar ağ temelleri ve yönlendirme algoritmaları | |
4 | Ns-2 simülatörüne giriş-kurulum | |
5 | Basit ağ modellerini ns-2 altında çalıştırma | |
6 | TCP Simülasyonu | |
7 | Görselleştirme | |
8 | Kuyruk takibi | |
9 | Trace analizi ve sonuçların üretilmesi | |
10 | ara sınav | |
11 | Kablosuz ağlar (Ad Hoc ve Sensör) tasarımı ve simülasyonu | |
12 | Büyük ölçekli ağları oluşturulması | |
13 | Otomatik araçlar | |
14 | SwarmNET ve ns-3 simülatörleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1 - Steenstrup, M. E. (Ed.). (1995). Routing in Communications Network. Prentice-Hall. |
Ders Kaynakları | 3- A. S. Tanenbaum, Computer Networks, Prentice-Hall Inc., 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modelleme ve simülasyon(M&S) konusunu kavrar | |||||||
2 | M&S araçlarını ağ araştırmasında kullanır | |||||||
3 | Ayrık olay modelleme yaklaşımın ağlarda kullanır | |||||||
4 | Ns-2 paketini kullanabilir | |||||||
5 | Kablosuz ağların simülasyonunu ns2 altında gerçekleştirir | |||||||
6 | Büyük ölçekli ağların simülasyonunu kurabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |