Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Scıentıfıc Research Methods and Semınars | CIE 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, - Öğrencilerin araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama ve bilimsel sunum yapma becerilerinin geliştirilmesi - Teorik bilgilerle mesleki deneyimleri arasında bağlantı kurmalarının sağlanması ve - Tez öncesi; bilimsel bir konuda bilgi toplama, eleştirel okuma, araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama, kaynak gösterme, vb. pratikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir; | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
2 | teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir; | Anlatım, | |
3 | gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir; | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir; | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir; | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir; | Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilecektir. | Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | |
3 | Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri | |
4 | Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri | |
5 | Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri | |
6 | Web Tabanlı Kaynak Tarama | |
7 | Kaynak Gösterme Kuralları - APA | |
8 | Kaynak Gösterme Kuralları - IEEE | |
9 | EndNote ve Mendeley | |
10 | Latex'e Giriş | |
11 | Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri | |
12 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
13 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
14 | Öğrenci Seminer Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), 2. İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), 3. Görüntü Estetiği (Levent Kılıç) 4. Görme Biçimleri (John Berger), 5. Ders sunum dökümanları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir; | |||||||
2 | teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir; | |||||||
3 | gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir; | |||||||
4 | araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir; | |||||||
5 | kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir; | |||||||
6 | kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir; | |||||||
7 | beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilecektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 45 | 45 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |