Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Computer Vısıon SWE 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖZDE YOLCU ÖZTEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgisayarlı görme ve görüntü analizi problemlerini çözmek için görüntü işleme temellerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Görüntü işlemeye giriş, dijital görüntünün temelleri, yoğunluk dönüşümleri ve uzaysal süzgeçten geçirme, frekans domeninde filtreleme, görüntü restorasyonu ve rekonstrüksiyonu, renkli görüntü işleme, dalgacıklar ve çoklu çözünürlüklü işleme, görüntü sıkıştırma, morfolojik işlemler, görüntü bölütleme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgisayar görmesi konusunda bilgi sahibi olur Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım,
2 Görüntü işleme algoritmaları ve yöntemlerini bilir Tartışma, Anlatım, Gözlem,
3 Bir görüntü işleme uygulaması geliştirebilir Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Görüntü işlemeye giriş
2 sayısal görüntünün temelleri
3 Yoğunluk dönüşümleri
4 frekans domeninde filtreleme
5 Görüntü restorasyonu ve rekonstrüksiyonu
6 Renkli görüntü işleme
7 Dalgacıklar ve çoklu çözünürlüklü işleme
8 Görüntü sıkıştırma
9 Morfolojik işlemler
10 Görüntü bölütleme
11 Görüntü bölütleme
12 Örnek Uygulamalar
13 Örnek Uygulamalar
14 Örnek Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Rafael C. Gonzales and Richard E. Woods, Digital Image Processing

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Her ölçekte yazılım sistemi için proje planlaması; zaman, kaynak, bütçe ve risk yönetimi yapar, alternatif çözüm yolları belirler.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Bilgisayar görmesi konusunda bilgi sahibi olur
2 Görüntü işleme algoritmaları ve yöntemlerini bilir
3 Bir görüntü işleme uygulaması geliştirebilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 8 8
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6