Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Değişim ve Eğitim | EPO 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin “Toplumsal Değişme”nin dinamiklerini, bileşenlerini, araçlarını tanımlayabilmeleri, tarihsel örneklerle güncel durumu karşılaştırabilmeleri ve geçmişten günümüze “Toplumsal Değişme” çerçevesine dâhil olan olguları analiz ve sentez yoluyla, eleştirel bir bakışla değerlendirmelerine imkân sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Toplumsal Değişme ile İlgili Temel Kavramlar, Toplumsal Değişim Teorileri, Ekonomik-Sosyal ve Kültürel Yeniden Üretim, Eğitim ve Toplumsal Değişim İlişkisi, Eğitim ve İdeoloji, Eğitim ve Sosyal Sınıf İlişkileri, Eğitimde Fırsat Eşitliği, Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet, Türkiye' |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal değişme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Toplumsal değişim teorilerini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Eğitim ve toplumsal değişim ilişkisini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Eğitim ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki ilişkileri analiz edebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Toplumsal değişmenin bileşenleri açıklayabilme ve analiz edebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Değişme ile İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Toplumsal Değişim Teorileri | |
3 | Ekonomik-Sosyal ve Kültürel Yeniden Üretim | |
4 | Eğitim ve Toplumsal Değişim İlişkisi | |
5 | Eğitim ve İdeoloji | |
6 | Eğitim ve Sosyal Sınıf İlişkileri | |
7 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet | |
10 | Türkiye'de Kadın ve Eğitim | |
11 | Örtük Program | |
12 | Toplumsal Değişme Işığında Milli Eğitim Şuraları | |
13 | Yabancı Uzman Raporları ve Türkiye'de Eğitime Etkileri | |
14 | Türkiye'de Yapılan Eğitim Reformu Araştırmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Smith, A. (2009). Toplumsal Değişme Anlayışı,İstanbul: Gündoğan Erkilet, A. (2015). Toplumsal Yapı ve Değişme Kuramları, İstanbul: Büyüyenay. Sunar, L. (2018). Değişim Sosyolojisi- Kavramlar, Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Kongar, E. (2019). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, İstanbul: Remzi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumsal değişme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | |||||||||||||
2 | Toplumsal değişim teorilerini açıklayabilme | |||||||||||||
3 | Eğitim ve toplumsal değişim ilişkisini açıklayabilme | |||||||||||||
4 | Eğitim ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki ilişkileri analiz edebilme | |||||||||||||
5 | Toplumsal değişmenin bileşenleri açıklayabilme ve analiz edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |