Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar | EBP 602 | 0 | 3 + 6 | 6 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin, ebelikte kanıta dayalı uygulamanın önemi ve hasta bakımında kanıta dayalı kılavuzların kullanımı konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanıt düzeyini açıklayabilme | ||
2 | Kanıta dayalı uygulamanın ve kanıta dayalı ebeliğin ilkelerini anlayabilme | ||
3 | Ebelik alanında kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklayabilme | ||
4 | Ebelik alanında kanıta dayalı kılavuz önerilerinin uygulanmasına yönelik stratejiler geliştirebilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanıta Dayalı Uygulamanın Tarihçesi | |
2 | Kanıta Dayalı Uygulama Ve Kanıta Dayalı Ebelik | |
3 | Kanıt Düzeyleri | |
4 | Kanıta Dayalı Uygulama Süreci | |
5 | Kanıta Dayalı Uygulamalar İçin Stratejiler | |
6 | Kanıta Dayalı Uygulamalar İçin Soru Oluşturma Modelleri | |
7 | Kanıt Kaynaklarına Ulaşma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kanıta Dayalı Kılavuzları İnceleme | |
10 | Kanıta Dayalı Uygulamalar İçin Engeller | |
11 | Nicel Araştırmalarda: Sistematik İnceleme ve Meta Analiz | |
12 | Ebelikte Belirlenen Sorunlar Doğrultusunda Kanıta Dayalı Protokol Oluşturma | |
13 | Obstetrik Uygulamalardan Ebelik Mesleğine Özel Kanıta Temelli Uygulama Örnekleri | |
14 | Kanıta Dayalı Uygulamalarda Oluşturulan Protokol ve Kılavuzları Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | ||||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | ||||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kanıt düzeyini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
2 | Kanıta dayalı uygulamanın ve kanıta dayalı ebeliğin ilkelerini anlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Ebelik alanında kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | Ebelik alanında kanıta dayalı kılavuz önerilerinin uygulanmasına yönelik stratejiler geliştirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |