Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ebelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar EBP 602 0 3 + 6 6 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencinin, ebelikte kanıta dayalı uygulamanın önemi ve hasta bakımında kanıta dayalı kılavuzların kullanımı konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kanıt düzeyini açıklayabilme
2 Kanıta dayalı uygulamanın ve kanıta dayalı ebeliğin ilkelerini anlayabilme
3 Ebelik alanında kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklayabilme
4 Ebelik alanında kanıta dayalı kılavuz önerilerinin uygulanmasına yönelik stratejiler geliştirebilme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kanıta Dayalı Uygulamanın Tarihçesi
2 Kanıta Dayalı Uygulama Ve Kanıta Dayalı Ebelik
3 Kanıt Düzeyleri
4 Kanıta Dayalı Uygulama Süreci
5 Kanıta Dayalı Uygulamalar İçin Stratejiler
6 Kanıta Dayalı Uygulamalar İçin Soru Oluşturma Modelleri
7 Kanıt Kaynaklarına Ulaşma
8 Ara Sınav
9 Kanıta Dayalı Kılavuzları İnceleme
10 Kanıta Dayalı Uygulamalar İçin Engeller
11 Nicel Araştırmalarda: Sistematik İnceleme ve Meta Analiz
12 Ebelikte Belirlenen Sorunlar Doğrultusunda Kanıta Dayalı Protokol Oluşturma
13 Obstetrik Uygulamalardan Ebelik Mesleğine Özel Kanıta Temelli Uygulama Örnekleri
14 Kanıta Dayalı Uygulamalarda Oluşturulan Protokol ve Kılavuzları Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Kanıt düzeyini açıklayabilme 5 5 5 5 5 5
2 Kanıta dayalı uygulamanın ve kanıta dayalı ebeliğin ilkelerini anlayabilme 5 5 5 5 5
3 Ebelik alanında kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklayabilme 5 5 5
4 Ebelik alanında kanıta dayalı kılavuz önerilerinin uygulanmasına yönelik stratejiler geliştirebilme 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6