Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meme Sağlığı ve Hastalıkları | EBP 615 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı meme sağlığının korunması için ebelik uygulamalarının ve meme muayenesinin öneminin anlaşılmasını, meme hastalıklarında emzirme durumlarının araştırılması ve literatür taraması yapılarak kadın sağlığında meme sağlığı ve hastalıklarının değerlendirilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Meme hastalıkları, meme sağlığının önemi, meme hastalıklarında ebelik yaklaşımları, meme hastalıklarında emzirme sürecidir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Memenin anatomi ve fizyolojisini bilmesi ve kavraması | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Dünya’da ve Türkiye’de meme kanseri tarama programlarını bilmesi ve kavraması | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
3 | Memenin bening ve malign kanserlerini bilmesi ve kavraması | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
4 | Meme kanseri tedavi yöntemlerini ve hasta bakımını bilmesi ve kavraması | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
5 | Meme kanseri ile ilgili eğitimi planlayabilmesi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meme Hastalıkları | |
2 | Meme Hastalıkları | |
3 | Meme Hastalıkları | |
4 | Meme Sağlığının Önemi | |
5 | Meme Sağlığının Önemi | |
6 | Meme Sağlığının Önemi | |
7 | Meme Sağlığının Önemi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Meme Hastalıklarında Ebelik Yaklaşımları | |
10 | Meme Hastalıklarında Ebelik Yaklaşımları | |
11 | Meme Hastalıklarında Ebelik Yaklaşımları | |
12 | Meme Hastalıklarında Emzirme Süreci | |
13 | Meme Hastalıklarında Emzirme Süreci | |
14 | Meme Hastalıklarında Emzirme Süreci |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | ||||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | ||||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Memenin anatomi ve fizyolojisini bilmesi ve kavraması | ||||||||
2 | Dünya’da ve Türkiye’de meme kanseri tarama programlarını bilmesi ve kavraması | ||||||||
3 | Memenin bening ve malign kanserlerini bilmesi ve kavraması | ||||||||
4 | Meme kanseri tedavi yöntemlerini ve hasta bakımını bilmesi ve kavraması | ||||||||
5 | Meme kanseri ile ilgili eğitimi planlayabilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |