Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Meme Sağlığı ve Hastalıkları EBP 615 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı meme sağlığının korunması için ebelik uygulamalarının ve meme muayenesinin öneminin anlaşılmasını, meme hastalıklarında emzirme durumlarının araştırılması ve literatür taraması yapılarak kadın sağlığında meme sağlığı ve hastalıklarının değerlendirilmesini sağlamaktır. 

 

Dersin İçeriği

Meme hastalıkları, meme sağlığının önemi, meme hastalıklarında ebelik yaklaşımları, meme hastalıklarında emzirme sürecidir.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Memenin anatomi ve fizyolojisini bilmesi ve kavraması Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Dünya’da ve Türkiye’de meme kanseri tarama programlarını bilmesi ve kavraması Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap,
3 Memenin bening ve malign kanserlerini bilmesi ve kavraması Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap,
4 Meme kanseri tedavi yöntemlerini ve hasta bakımını bilmesi ve kavraması Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası,
5 Meme kanseri ile ilgili eğitimi planlayabilmesi Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Meme Hastalıkları
2 Meme Hastalıkları
3 Meme Hastalıkları
4 Meme Sağlığının Önemi
5 Meme Sağlığının Önemi
6 Meme Sağlığının Önemi
7 Meme Sağlığının Önemi
8 Ara Sınav
9 Meme Hastalıklarında Ebelik Yaklaşımları
10 Meme Hastalıklarında Ebelik Yaklaşımları
11 Meme Hastalıklarında Ebelik Yaklaşımları
12 Meme Hastalıklarında Emzirme Süreci
13 Meme Hastalıklarında Emzirme Süreci
14 Meme Hastalıklarında Emzirme Süreci
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Memenin anatomi ve fizyolojisini bilmesi ve kavraması
2 Dünya’da ve Türkiye’de meme kanseri tarama programlarını bilmesi ve kavraması
3 Memenin bening ve malign kanserlerini bilmesi ve kavraması
4 Meme kanseri tedavi yöntemlerini ve hasta bakımını bilmesi ve kavraması
5 Meme kanseri ile ilgili eğitimi planlayabilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6