Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ürojinekoloji ve Ebelik | EBP 610 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Gebelik doğum ve doğum sonu dönemde bakımının, ürojinekolojik etkilerini anlamak ve önlenmektir.
|
Dersin İçeriği | Ürojinekolojide temel tanımlar, üriner inkontinans görülme sıklığı, fekal inkontinans görülme sıklığı, üriner ve fekal inkontinans belirtileri, üriner inkontinansın yaşam kalitesi üzerine etkisi, fekal inkontinansın yaşam kalitesi üzerine etkisi, üriner inkontinansta tanı yöntemleri, üriner inkontinansta tedavi yöntemleri, fekal inkontinansta tanı yöntemleri, fekal inkontinansta tedavi yöntemleri, prolapsus ve fistüller, ürojinekolojide konservatif tedavi yöntemleri ve ebenin rolü, gebelik ve doğumun pelvik tabana etkisi, gebelik ve doğumda pelvik tabanın korunması, temel pelvik taban egzersizleri.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ürojinekolojik sorunları bütüncül bir bakışla ele alabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ürojinekolojik sorunlarının çözümünde ebelik bakımını kullanabilir | Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Ürojinekolojik sorunları değerlendirebilir | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Ürojinekolojik sorunlarda konservatif tedavi yaklaşımlarını uygulayabilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Ürojinekolojik sorunların tedavi yöntemlerinin gelişimini takip edebilir | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ürojinekolojide Temel Tanımlar | Literatür taraması |
2 | Üriner İnkontinans Görülme Sıklığı | Literatür taraması |
3 | Fekal İnkontinans Görülme Sıklığı | Literatür taraması |
4 | Üriner Ve Fekal İnkontinans Belirtileri | Literatür taraması |
5 | Üriner İnkontinansın Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi | Literatür taraması |
6 | Fekal İnkontinansın Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi | Literatür taraması |
7 | Üriner İnkontinansta Tanı Yöntemleri | Literatür taraması |
8 | Üriner İnkontinansta Tedavi Yöntemleri | Literatür taraması |
9 | Fekal İnkontinansta Tanı Yöntemleri | Literatür taraması |
10 | Fekal İnkontinansta Tedavi Yöntemleri | Literatür taraması |
11 | Prolapsus Ve Fistüller | Literatür taraması |
12 | Ürojinekolojide Konservatif Tedavi Yöntemleri Ve Ebenin Rolü | Literatür taraması |
13 | Gebelik Ve Doğumun Pelvik Tabana Etkisi | Literatür taraması |
14 | Gebelik Ve Doğumda Pelvik Tabanın Korunması, Temel Pelvik Taban Egzersizleri | Literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ürojinekolojik sorunları bütüncül bir bakışla ele alabilir | ||||||||
2 | Ürojinekolojik sorunlarının çözümünde ebelik bakımını kullanabilir | ||||||||
3 | Ürojinekolojik sorunları değerlendirebilir | ||||||||
4 | Ürojinekolojik sorunlarda konservatif tedavi yaklaşımlarını uygulayabilir | ||||||||
5 | Ürojinekolojik sorunların tedavi yöntemlerinin gelişimini takip edebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 36 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |