Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ebelik Uygulamalarında Teknoloji EBP 606 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF SERHAN CEVRİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı geçmişten günümüze ebelik uygulamalarında gelişen teknolojinin etkisinin yansımalarının irdelenmesini, ülkemizde ve diğer ülkelerde ebelik girişimlerinde faydalanılan teknolojilerin incelenmesini ve anne ve bebek üzerine etkilerinin araştırılmasını sağlamaktır. 

 

Dersin İçeriği

Günümüzde ebelik, kanıta dayalı ebelik uygulamaları, ebelik uygulamalarının eski-yeni karşılaştırılması, ebelik ve teknoloji, değişen ve gelişen teknoloji içinde ebeliğin etkilenimleri, doğumlarda teknolojinin ebeliğe etkisidir.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ebelik Uygulamalarının Eski-Yeni Karşılaştırılması yapabilmeli Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri,
2 Değişen ve Gelişen Teknoloji İçinde Ebeliğin Etkilenimlerini açıklayabilmeli Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri,
3 Doğumlarda Teknolojinin Ebeliğe Etkisini açıklamalı Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Günümüzde Ebelik
2 Günümüzde Ebelik
3 Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları
4 Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları
5 Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları
6 Ebelik Uygulamalarının Eski-Yeni Karşılaştırılması
7 Ebelik Uygulamalarının Eski-Yeni Karşılaştırılması
8 Ara Sınav
9 Ebelik Ve Teknoloji
10 Ebelik Ve Teknoloji
11 Değişen Ve Gelişen Teknoloji İçinde Ebeliğin Etkilenimleri
12 Değişen Ve Gelişen Teknoloji İçinde Ebeliğin Etkilenimleri
13 Doğumlarda Teknolojinin Ebeliğe Etkisi
14 Doğumlarda Teknolojinin Ebeliğe Etkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Ebelik Uygulamalarının Eski-Yeni Karşılaştırılması yapabilmeli
2 Değişen ve Gelişen Teknoloji İçinde Ebeliğin Etkilenimlerini açıklayabilmeli
3 Doğumlarda Teknolojinin Ebeliğe Etkisini açıklamalı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6