Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Emzirme Danışmanlığı | EBP 523 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anne sütü ve anne sütü ile beslenmenin önemini açıklayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Emzirmenin ve anne sütü ile beslenmenin anne ve bebek sağlığı açısından yararlarını açıklayabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Kültür, değer, inanç ve yöresel uygulamaların emzirme üzerine olan etkisini açıklayabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Emzirme danışmanlığı hizmetlerinde olumlu tutum ve davranış gösterme | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Emzirme Danışmanlığının Tanımı ve Tarihçesi | Literatür tarama |
2 | Türkiye’de ve Dünyada Emzirme Durumu | Literatür tarama |
3 | Memenin Fizyolojisi ve Süt Üretimi | Literatür tarama |
4 | Emzirmeyi Gözlemleme ve Değerlendirilme | Literatür tarama |
5 | Danışanı Dinleme ve Veri Toplama | Literatür tarama |
6 | Bebeğin Emzirilme Pozisyonları | Literatür tarama |
7 | Danışana Özgüven Kazandırma ve Destek Verme | Literatür tarama |
8 | Ara sınav | |
9 | Relaktasyon | Literatür tarama |
10 | Anne Sütünü Sağma ve Saklama | Literatür tarama |
11 | Düşük Doğum Ağırlıklı ve Prematüre Bebeklerde Emzirme Desteği | Literatür tarama |
12 | Tandem Emzirme | Literatür tarama |
13 | Ağız anomalilerinde emzirme desteği | Literatür tarama |
14 | Laktasyonda ilaç güvenliği | Literatür tarama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | X | |||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | X | |||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | ||||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anne sütü ve anne sütü ile beslenmenin önemini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Emzirmenin ve anne sütü ile beslenmenin anne ve bebek sağlığı açısından yararlarını açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Kültür, değer, inanç ve yöresel uygulamaların emzirme üzerine olan etkisini açıklayabilme | 5 | 5 | ||||||
4 | Emzirme danışmanlığı hizmetlerinde olumlu tutum ve davranış gösterme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Performans Görevi (Seminer) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 163 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |