Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları | EBP 518 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Ebelikte güncel kanıtlar ve kanıt temelli uygulamalar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Kanıta dayalı tıp, ebelik ve kanıta dayalı uygulamalar tarihi Kanıta dayalı uygulamalarda kanıt dereceleri: mevcut en iyi kanıt nedir? Kanıta dayalı uygulama süreci, kanıta dayalı uygulama kaynakları, kanıta dayalı uygulama usulleri cochrane merkezi ve kullanım kılavuzu kanıt derece - hiyerarşiye göre skorlama sistemi ebelikte obstetrik alanına özel kanıta dayalı uygulama örnekleri ebelikte obstetrik alanına özel kanıta dayalı klinik protokolü örnekleri ebelikte jinekoloji alanına özel kanıta dayalı uygulama örnekleri ebelikte jinekoloji alanına özel kanıta dayalı klinik protokolü örnekleri.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanıta Dayalı Uygulamanın Tanımını Yapabilmesi | Gösterip Yaptırma, | |
2 | Kanıta Dayalı Tıbbın Tarihçesini Ve Ortaya Çıkma Nedenini İfade Edebilmeli | Gösterip Yaptırma, | |
3 | Kanıt Düzeylerini Sayabilmeli | Gösterip Yaptırma, | |
4 | Kanıta Dayalı Uygulama Rehberlerinin Önemini Söyleyebilmeli | Gösterip Yaptırma, | |
5 | Kanıta Dayalı Uygulamada Engelleri Belirtebilmeli | Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanıta Dayalı Tıp | |
2 | Ebelik Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
3 | Ebelik Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
4 | Tarihi Kanıta Dayalı Uygulamalarda Kanıt Dereceleri: Mevcut En İyi Kanıt Nedir? | |
5 | Kanıta Dayalı Uygulama Süreci | |
6 | Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları | |
7 | Kanıta Dayalı Uygulama Usulleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cochrane Merkezi Ve Kullanım Kılavuzu | |
10 | Kanıt Derece - Hiyerarşiye Göre Skorlama Sistemi | |
11 | Ebelikte Obstetrik Alanına Özel Kanıta Dayalı Uygulama Örnekleri | |
12 | Ebelikte Obstetrik Alanına Özel Kanıta Dayalı Klinik Protokolü Örnekleri | |
13 | Ebelikte Jinekoloji Alanına Özel Kanıta Dayalı Uygulama Örnekleri | |
14 | Ebelikte Jinekoloji Alanına Özel Kanıta Dayalı Klinik Protokolü Örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | X | |||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | X | |||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | X | |||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kanıta Dayalı Uygulamanın Tanımını Yapabilmesi | ||||||||
2 | Kanıta Dayalı Tıbbın Tarihçesini Ve Ortaya Çıkma Nedenini İfade Edebilmeli | ||||||||
3 | Kanıt Düzeylerini Sayabilmeli | ||||||||
4 | Kanıta Dayalı Uygulama Rehberlerinin Önemini Söyleyebilmeli | ||||||||
5 | Kanıta Dayalı Uygulamada Engelleri Belirtebilmeli |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |